Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
Chinees 5
Docenten
- Hedebouw Els
- Verstegen Anneleen
- Lu Yan
Onderwijsvorm
- Oefensessie
- Zelfstudie
- Werkcollege
Begincompetentie
Chinees 5 bouwt verder op Chinees 4, bereikt hebben van eindcompetenties Chinees 4 sterk aangeraden.
Eindcompetentie
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau A2 gesitueerd.
Informatiebeheerder:
Voor eindcompetentie 1A:
1.5. De student onderkent in beperkte mate lacunes in de opstelling en/of invulling van Chinese formulieren, rapporteert deze en helpt ze oplossen. Dit in zeer beperkte mate ook op met de hand ingevulde formulieren.
Communicator:
Voor eindcompetentie 2A:
2.1. De student gebruikt in de mate van het mogelijke zijn/haar kennis van het Chinees bij het leggen en onderhouden van interne en externe contacten, mondeling en schriftelijk, zowel van zichzelf als van de leidinggevende, rekening houdend met interculturele verschillen. Dit alles voornamelijk op relatieniveau, maar in zeer beperkte mate wendt de student zijn/haar kennis van het Chinees ook aan in de beroepscontext.
2.2. De student voert op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken. De student beschrijft plaatsen en ervaringen.
Kwaliteitsbewaker:
Voor de eindcompetentie 5B:
5.3. De student evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt eventueel bij. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties. De student gaat zelf op zoek naar nieuwe inhouden.
5.11. De student levert een bijdrage tot de kwaliteit van relaties met alle betrokkenen in zijn beroepsomgeving, voornamelijk degenen met een Chinese achtergrond, doordat hij/zij de Chinese cultuur enigszins kent, zich daar gemakkelijker in inleeft en vandaaruit klantgericht denkt en handelt. (zie ook eindcompetentie 4.4) Hij/zij houdt rekening met culturele verschillen in de communicatie.
Inhoud
1. Plaatsen beschrijven
2. Reiservaringen
3. Geld wisselen
4. Formulieren invullen
5. Bibliotheekbezoek
Lessen 15-16 in het handboek (New Practical Chinese Reader 2).
Conversatie-oefeningen over allerlei thema's
(Onder voorbehoud van wijzigingen)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Concise English-Chinese/Chinese-English Dictionary
- New Practical Chinese Reader Textbook 2 Hb Ed 2002
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
- Voor het mondeling examen wordt geen voorbereidingstijd voorzien.
- Het maken van taken en deelname aan bv. dictees tijdens de lessen kan een doorslaggevende positieve invloed hebben op het eindresultaat.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | | 50% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 50% |