Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement

Chinees 5


Studiepunten5Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar3Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Hedebouw Els
  • Verstegen Anneleen
  • Lu Yan

Onderwijsvorm

  • Oefensessie
  • Zelfstudie
  • Werkcollege

Begincompetentie

Chinees 5 bouwt verder op Chinees 4, bereikt hebben van eindcompetenties Chinees 4 sterk aangeraden.

Eindcompetentie

De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau A2 gesitueerd.

Informatiebeheerder:
Voor eindcompetentie 1A:
1.5. De student onderkent in beperkte mate lacunes in de opstelling en/of invulling van Chinese formulieren, rapporteert deze en helpt ze oplossen. Dit in zeer beperkte mate ook op met de hand ingevulde formulieren.

Communicator:
Voor eindcompetentie 2A:
2.1. De student gebruikt in de mate van het mogelijke zijn/haar kennis van het Chinees bij het leggen en onderhouden van interne en externe contacten, mondeling en schriftelijk, zowel van zichzelf als van de leidinggevende, rekening houdend met interculturele verschillen. Dit alles voornamelijk op relatieniveau, maar in zeer beperkte mate wendt de student zijn/haar kennis van het Chinees ook aan in de beroepscontext.
2.2. De student voert op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken. De student beschrijft plaatsen en ervaringen.

Kwaliteitsbewaker:
Voor de eindcompetentie 5B:
5.3. De student evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt eventueel bij. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties. De student gaat zelf op zoek naar nieuwe inhouden.
5.11. De student levert een bijdrage tot de kwaliteit van relaties met alle betrokkenen in zijn beroepsomgeving, voornamelijk degenen met een Chinese achtergrond, doordat hij/zij de Chinese cultuur enigszins kent, zich daar gemakkelijker in inleeft en vandaaruit klantgericht denkt en handelt. (zie ook eindcompetentie 4.4) Hij/zij houdt rekening met culturele verschillen in de communicatie.

Inhoud

1. Plaatsen beschrijven
2. Reiservaringen
3. Geld wisselen
4. Formulieren invullen
5. Bibliotheekbezoek

Lessen 15-16 in het handboek (New Practical Chinese Reader 2).

Conversatie-oefeningen over allerlei thema's

(Onder voorbehoud van wijzigingen)

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Concise English-Chinese/Chinese-English Dictionary
  • New Practical Chinese Reader Textbook 2 Hb Ed 2002

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

- Voor het mondeling examen wordt geen voorbereidingstijd voorzien.
- Het maken van taken en deelname aan bv. dictees tijdens de lessen kan een doorslaggevende positieve invloed hebben op het eindresultaat.

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen50%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Schriftelijk examen50%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen50%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen50%