Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement

Frans 4 extra training


Studiepunten5Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar2Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Meerts Elisabeth

Onderwijsvorm

  • Groepswerk
  • Oefensessie
  • Werkcollege
  • Practicum

Begincompetentie

Aansluitend op de eindcompetenties van het OLOD Frans 3

Eindcompetentie

1.A. Als informatiebeheerder kan de student met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiƫnt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen. De student consulteert betrouwbare relevante bronnen in het Frans en verzamelt informatie om een degelijk gestructureerde presentatie te houden.
doorstromen naar anderen.


2.A. Als (meertalige) communicator toont de student aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig.
De student vervolmaakt zich in mondelinge en schriftelijke communicatie en vindt het juiste register eigen aan verschillende informele omstandigheden of beroepssituaties
De student voert op een gepaste manier formele en informele gesprekken.
De student houdt een presentatie, houdt daarbij rekening met zijn doelpubliek en antwoordt op een spontane wijze op vragen van de medestudenten.
De student neemt constructief deel aan groepsgesprekken en is in staat om zijn mening te geven en te argumenteren.
De student bouwt een kwaliteitsvolle redenering op, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten.
De student heeft een constructieve inbreng in een (multicultureel, multidisciplinair) team met respect voor de inbreng van de anderen.




5.A. Als kwaliteitsbewaker kan de student bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
De student evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt eventueel bij. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties.

3.A. Als organisator/coƶrdinator kan de jonge professional volgens de basisregels van projectmanagement elke nieuwe beroepsspecifieke opdracht analyseren en planmatig aanpakken en oplossen.
3.B. Hij kan daarvoor werkbare procedures opstellen: voor zichzelf, voor medewerkers, voor de leidinggevende en op die manier ook het doelgerichte, planmatige handelen bij anderen bevorderen.
3.C. De jonge professional kan zijn werk in tijd plannen, prioriteiten stellen, deadlines halen, ook als hij onder (zware) stress staat.
3.3. op gepaste manier vergaderingen kan organiseren, van voorbereiding over logistieke ondersteuning tot opvolging ervan;
3.4. op gepaste manier met een vooraf bepaald budget een project (een zakenbijeenkomst, een zakenreis, een congres/conferentie, een evenement) logistiek kan ondersteunen, voorbereiden of zelf organiseren.

4. BEROEPSROL: BELEIDSADVISEUR/ONDERNEMER
4.3. eenvoudige leidinggevende taken kan uitvoeren: een werkplanning opmaken, een vergadering leiden en doelgericht handelen bij anderen bevorderen







Inhoud

De Franse taal zal worden getraind met materiaal van verschillende aard en door zoveel mogelijk contact met 'native speekers' en dit in allerlei vormen van schriftelijke en mondelinge communicatie.
Ook zal er een project gerealiseerd worden met studenten van een Waalse hogeschool.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Tussentijdse evaluatie70%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Portfolio30%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen30%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen70%