Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict
Hoogfrequenttechniek labo (1011PBAEIE201b)
Bachelor in de elektronica-ict |
2011-12 |
1 |
30 uur |
Tweede Opleidingsfase |
|
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
geen voorkennis vereist
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_04 | PB _a_04 - Het vermogen tot projectmatig werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_05 | PB _a_05 - Creativiteit | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_01 | PB _b_01 - Teamgericht kunnen werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_03 | PB _b_03 - Het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _c_01 | PB _c_01 - Ontwerp en engineering: de bachelor assisteert in het ontwikkelen, testen en beproeven van systemen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_k | PB _k - Kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Inhoud
- Berekenen van een laagdoorlaatfilter volgens Butterworth en Chebyshev met een
kantelpunt op 500MHz. Simuleren van dit ontwerp;
- Dit filter omzetten in microstrip technologie en simuleren. Bestaande ontwerpen opmeten
en analyseren met behulp van de spectrumanalyser;
- Berekenen van een HF-versterker door middel van S-parameters. Deze versterker wordt
gemaakt en nagemeten met de spectrumanalyser.
Studiematerialen
labotekst
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | met voorafgaande voorbereiding van een werkstuk
Na de deliberatie van de academische bachelor wordt aan de student
een opdracht toegekend. De praktische uitvoering en resultaten van
deze opdracht worden meegebracht naar het examen waar deze
opdracht gedemonstreerd en toegelicht wordt. |