Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict
Applicaties ICT (1011PBAEII203)
Bachelor in de elektronica-ict |
2011-12 |
6 |
|
Tweede Opleidingsfase |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Van Wassenhove Diederik
- Tanghe Bart
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Opdracht
- Practicum
Begincompetentie
Geen voorkennis vereist.
De student moet voor hij/zij naar het labo komt de bijhorende theorie bestuderen.
Geen begincompetenties
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_04 | PB _a_04 - Het vermogen tot projectmatig werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_05 | PB _a_05 - Creativiteit | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_08 | PB _a_08 - Een ingesteldheid tot levenslang leren | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_02 | PB _b_02 - Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig kunnen definiëren en analyseren van complete probleemsituaties in de beroepspraktijk | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_03 | PB _b_03 - Het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_03 | PB _b_03 - Het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _c_01 | PB _c_01 - Ontwerp en engineering: de bachelor assisteert in het ontwikkelen, testen en beproeven van systemen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _c_05 | PB _c_05 - Installatie en onderhoud: de bachelor kan systemen operationeel houden en de onderhoudsproblemen opvolgen en oplossen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_b_04 | PB_b_04 - Het besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_c_04 | PB_c_04 - Installatie en onderhoud: de bachelor kan systemen installeren en in bedrijf stellen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_k | PB _k - Kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Inhoud
PHP/databases theorie:
Een dynamische website biedt veel meer mogelijkheden dan een 'gewone' statische website. De technologieën die hierachter schuilgaan worden in deze lessen uit de doeken gedaan. Naast een webserver wordt er gebruik gemaakt van een database server (MySQL) om gegevens te bewaren en op te vragen. Zogenaamde serverscripts (PHP) zorgen voor een interactieve website. Hierdoor kan men zoekacties verrichten, informatie op maat opvragen, zich inschrijven op services, enz. Uiteraard moet bij dit type van websites aandacht besteed worden aan veiligheid.
PHP/databases labo:
Een dynamische website biedt veel meer mogelijkheden dan een 'gewone' statische website. De technologieën die hierachter schuilgaan worden in deze lessen uit de doeken gedaan. Naast een webserver wordt er gebruik gemaakt van een database server (MySQL) om gegevens te bewaren en op te vragen. Zogenaamde serverscripts (PHP) zorgen voor een interactieve website. Hierdoor kan men zoekacties verrichten, informatie op maat opvragen, zich inschrijven op services, enz. Uiteraard moet bij dit type van websites aandacht besteed worden aan veiligheid. Tijdens de labo zittingen worden ondersteunende oefeningen aangeboden om vertrouwd te worden met bovenstaande technologieën. Uiteindelijk moet dit resulteren in een zelfontwikkelde, interactieve website die gebruik maakt van een onderliggend database systeem (MySQL). De interactiviteit wordt verkregen door gebruik te maken van PHP.
Computernetwerken labo:
De studenten leren werken met netwerk analyse software en kunnen, na een inleiding, hun kennis over deze software op een zelfstandige manier verbeteren. Studenten kunnen via verschillende media informatie opzoeken en op een kritische manier deze informatie verwerken en filteren. Studenten moeten de lessen op een kritische manier benaderen zodat ze een eigen kijk ontwikkelen op netwerken.
Studiematerialen
Evaluatie
PHP/databases theorie (1011PBAEII203a) |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | | PHP/databases labo (1011PBAEII203b) |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 100% | Met voorafgaande voorbereiding van een werkstuk.
De student licht een zelf ontwikkelde website toe. | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | Met voorafgaande voorbereiding van een werkstuk.
De student licht een zelf ontwikkelde website toe. | Computernetwerken labo (1011PBAEII203c) |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Praktijkexamen | 100% | |