Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict

Project 2 (1011PBAEII204)


Opleiding Bachelor in de elektronica-ict Academiejaar 2011-12
Studiepunten 6 Studietijd 180 uur
OpleidingsfaseTweede Opleidingsfase Creditcontract mogelijkJa
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
AardVerplicht QuoteringPunt op 20
Tweede examenkansJa Tolereerbaar Ja

Docenten

  • Dams Wim

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Opdracht

Begincompetentie

Microcontrollers, Analoge Elektronica 1 & 2, Programmeren 1 & 2, Software 1, Digitale Elektronica 1 en Project 1 gevolgd hebben

Eindcompetentie

PB _a_02PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatieGeen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus
PB _a_04PB _a_04 - Het vermogen tot projectmatig werkenGeen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus
PB _a_07PB _a_07 - Het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan lekenGeen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus
PB _b_03PB _b_03 - Het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieënGeen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus
PB _c_02PB _c_02 - Ontwerp en engineering: de bachelor is in staat technische dossiers samen te stellenGeen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus
PB_a_01PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheidGeen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus
PB_kPB _k - KennisGeen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus

Leerresultaten

- De student moet een terdege inzicht verwerven in de materie die noodzakelijk is om zijn/haar project tot een goed einde te brengen. (a1)

- De student moet in staat zijn informatie op te zoeken, te synthetiseren en aan te wenden in een vakoverschrijdend project. (a2)

- De studenten dienen gedurende een vooraf bepaalde tijd - bij voorkeur in teamverband - aan een vakoverschrijdend project te werken. (a4)

- De studenten documenteren hun werk aan de hand van een on-line webgebaseerd platform (WIKI/TRAC) en leveren een gestructureerd, ordelijk verslag af. Naast het verslag maken de studenten ook een presentatie over de afgelegde weg en het resultaat. (a7)

- De studenten zoeken zelfstandig naar oplossingen voor de problemen die zich stellen in de loop van de realisatie van hun project. (b3)

- De studenten dienen een technisch verslag in te leveren. (c2)

- De student dient reeds geziene leerstof te kunnen integreren in een vakoverschrijdend project. Het is mogelijk dat de student enige informatie zelfstandig moet opzoeken, verwerken en gebruiken. De student zal eveneens zijn/haar kennis over de gebruikte technieken in het project bewijzen door vragen van docenten en studenten te beantwoorden tijdens de presentatie. (k)

Inhoud

De studenten krijgen de kans om een projectvoorstel in te dienen uit eigen interessegebied waaraan zij gedurende een semester kunnen werken. Dit projectvoorstel wordt geëvalueerd op haalbaarheid en complexiteit. Het opleidingsonderdeel is vakoverschrijdend en integreert kennis en vaardigheden uit verschillende vakken tot één geheel. Buiten deze aangereikte kennis zoeken de studenten zelf nog extra informatie op, verwerken deze zelfstandig en passen deze toe.



De studenten werken op een gestructureerde wijze aan de hand van een plan van aanpak dat ze ook moeten opstellen. Hierin zitten o.a. de tijdsbudgettering, deadlines, een prijsofferte en de taakverdeling.

Studiematerialen

Het World Wide Web.

Evaluatie

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Opdrachten100%