Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict
Project 2 (1011PBAEIE204)
Bachelor in de elektronica-ict |
2011-12 |
6 |
180 uur |
Tweede Opleidingsfase |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Microcontrollers, Analoge Elektronica 1 & 2 & 3, Programmeren 1, Digitale Elektronica 1 & 2 en Project 1 gevolgd hebben
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_04 | PB _a_04 - Het vermogen tot projectmatig werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_07 | PB _a_07 - Het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_03 | PB _b_03 - Het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _c_02 | PB _c_02 - Ontwerp en engineering: de bachelor is in staat technische dossiers samen te stellen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_k | PB _k - Kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
- De student moet een terdege inzicht verwerven in de materie die noodzakelijk is om zijn/haar project tot een goed einde te brengen. (a1)
- De student moet in staat zijn informatie op te zoeken, te synthetiseren en aan te wenden in een vakoverschrijdend project. (a2)
- De studenten dienen gedurende een vooraf bepaalde tijd - bij voorkeur in teamverband - aan een vakoverschrijdend project te werken. (a4)
- De studenten documenteren hun werk aan de hand van een on-line webgebaseerd platform (WIKI/TRAC) en leveren een gestructureerd, ordelijk verslag af. Naast het verslag maken de studenten ook een presentatie over de afgelegde weg en het resultaat. (a7)
- De studenten zoeken zelfstandig naar oplossingen voor de problemen die zich stellen in de loop van de realisatie van hun project. (b3)
- De studenten dienen een technisch verslag in te leveren. (c2)
- De student dient reeds geziene leerstof te kunnen integreren in een vakoverschrijdend project. Het is mogelijk dat de student enige informatie zelfstandig moet opzoeken, verwerken en gebruiken. De student zal eveneens zijn/haar kennis over de gebruikte technieken in het project bewijzen door vragen van docenten en studenten te beantwoorden tijdens de presentatie. (k)
Inhoud
De studenten krijgen de kans om een projectvoorstel in te dienen uit eigen interessegebied waaraan zij gedurende een semester kunnen werken. Dit projectvoorstel wordt geëvalueerd op haalbaarheid en complexiteit. Het opleidingsonderdeel is vakoverschrijdend en integreert kennis en vaardigheden uit verschillende vakken tot één geheel. Buiten deze aangereikte kennis zoeken de studenten zelf nog extra informatie op, verwerken deze zelfstandig en passen deze toe.
De studenten werken op een gestructureerde wijze aan de hand van een plan van aanpak dat ze ook moeten opstellen. Hierin zitten o.a. de tijdsbudgettering, deadlines, een prijsofferte en de taakverdeling.
Studiematerialen
Het World Wide Web
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 100% | |