Hoofdpagina | Bachelor in de autotechnologie
Project 2 (1011PBAAT209)
Bachelor in de autotechnologie |
2011-12 |
6 |
180 uur |
Tweede Opleidingsfase |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van Thermodynamica/ Verbrandingsmotoren/ Voertuigelektrische systemen en Voertuigdynamica.
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_04 | PB _a_04 - Het vermogen tot projectmatig werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_05 | PB _a_05 - Creativiteit | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_07 | PB _a_07 - Het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_01 | PB _b_01 - Teamgericht kunnen werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_02 | PB _b_02 - Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig kunnen definiëren en analyseren van complete probleemsituaties in de beroepspraktijk | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_06 | PB_a_06 - Het kunnen uitvoeren van eenvoudige leidinggevende taken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_k | PB _k - Kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De student(en) kan (kunnen):
- project opdracht in deelopdrachten verdelen over de medestudenten;
- andere studenten stimuleren, activeren, bekritiseren, beoordelen;
- samenwerken in groep;
- literatuurstudie maken;
- zelfredzaam worden.
Inhoud
Het project wordt voorgesteld door de groep studenten zelf, maar dient goedkeuring te krijgen van het docententeam.
De groep bestaat bij voorkeur uit een 6-tal studenten. Alle onderwerpen die kaderen binnen de opleiding zijn mogelijk. Hierbij kan rekening worden gehouden met het opgenomen keuzevak.
Naast de studentengroep en het begeleidersteam kan er ook een derde partij bij betrokken worden; zoals bijvoorbeeld een groep autogebruikers, een invoerder, een leverancier van testapparatuur, een overheidsinstantie, een leasingmaatschappij....
Een voorbeeld: onderzoek naar de accutoestand van een wagenpark in samenwerking met VARTA; onderzoek van de verlichtingstoestand van een wagenpark in samenwerking met Hella; bouwen van een didactisch paneel, de update van een proefstand, ontwerp en realisatie van componenten voor de ECO-drive of de Formula Student wagen.
Studiematerialen
Een aantal mededelingen en afspraken staan op Toledo.
Iedere groep maakt een dropbox aan met een duidelijke structuur; het begeleidersteam dient toegang te hebben.
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 50% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Jury-examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 100% | |