Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict
RLZ theorie (3 00 01)
Bachelor in de elektronica-ict |
2011-12 |
3 |
90 uur |
Derde Opleidingsfase |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Geen voorkennis vereist
Eindcompetentie
Leerresultaten
De student wordt in de cursus vertrouwd gemaakt met de antwoorden (ABAV1) die
de grote Westerse filosofen (ABKI4) hebben gegeven op de grote vragen waar
het uiteindelijk op aankomt. Hij moet deze leren toepassen op de actualiteit
rondom zich.(ABOV1) Aandacht voor precieze formulering en zindelijk redeneren
staan centraal. (ABAV2)
Inhoud
Inleiding
1. Geld maakt niet gelukkig. Of toch wel?
2. Ken uzelf
3. Ben
ik soms de hoeder van mijn broeder?
4. Is een feit eerbiedwaardiger dan de
burgemeester van Londen?
5. Wat ge niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een
ander niet
6. Dood: amen en uit? (zelfstudie)
7. Waarom ik zielsveel hou
van Bach
8. Kat en hond?
9. Bepaalt je wieg je toekomst?
10. Waarom
niet iedereen in een Bentley rijdt
11. Worden alle mensen ooit
broeders?
12. Vrij, gelijk en solidair (zelfstudie)
13. Wie zijn kind
bemint, spaart de roede niet (zelfstudie)
14. Gelijkaardig of gelijkwaardig?
(zelfstudie)
15. De filosoof: deskundige of verloskundige?
(zelfstudie)
Besluit
Studiematerialen
Op digitale leeromgeving:
Denken doorzien, Teleaccursus Handouts van de lessen
W.Van Reusel, Kleine filosofie van het dagelijks leven, Standaard Uitgeverij,
Antwerpen, 2008 ISBN 978 90 02 231827
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | |