Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict
Project 1 (1011PBAEI104)
Bachelor in de elektronica-ict |
2011-12 |
6 |
180 uur |
Eerste Opleidingsfase |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Werkcollege/oefenzitting
- Groepswerk
- Laboratorium
- Begeleide zelfstudie
- Workshop / hands-on traning
Begincompetentie
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_04 | PB _a_04 - Het vermogen tot projectmatig werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_05 | PB _a_05 - Creativiteit | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_07 | PB _a_07 - Het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_08 | PB _a_08 - Een ingesteldheid tot levenslang leren | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_01 | PB _b_01 - Teamgericht kunnen werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_02 | PB _b_02 - Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig kunnen definiëren en analyseren van complete probleemsituaties in de beroepspraktijk | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_03 | PB _b_03 - Het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _c_02 | PB _c_02 - Ontwerp en engineering: de bachelor is in staat technische dossiers samen te stellen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _c_03 | PB _c_03 - Productie: de bachelor kan technische aspecten van een productieproces beheren, zoals controles, afregelingen, configuraties en opvolging van de kwaliteitseisen van een productiesysteem | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_06 | PB_a_06 - Het kunnen uitvoeren van eenvoudige leidinggevende taken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
Het is de bedoeling dat de studenten na het volgen van dit OLOD ‘projectmatig’ kunnen werken. Concreet wil dit zeggen dat men autonoom, zelflerend en oplossinggeoriënteerd werkt. Men moet zelf een werkplan, een plan van aanpak, kunnen opstellen en de werklast inschatten. De studenten moeten leren dat een ontwerp modulair wordt opgebouwd en ook zo getest wordt. De studenten moeten ook een logboek op een gestructureerde manier bijhouden op TRAC. Nadien wordt het resultaat gepresenteerd aan de rest van de klasgroep. Men plant autonoom werkvergaderingen, stelt de planning op en sturen bij. De werklast wordt op een zinvolle manier verdeeld.
De studenten kunnen in groep tot een resultaat komen. Dit resultaat wordt bereikt door zelfstudie en opzoekwerk.
De studenten kunnen hun werk technisch documenteren. De studenten kunnen hun project op een professionele manier presenteren.
Inhoud
Dit is projectafhankelijk
Studiematerialen
Datsheets
Internet
Schema's
Userguides
TRAC
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | |