Hoofdpagina | Schakelprogramma bouwkunde
Wiskunde SP (1112SP02)
Schakelprogramma bouwkunde |
2011-12 |
6 |
170 uur |
Eerste Opleidingsfase |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Werkcollege/oefenzitting
Begincompetentie
Geen voorkennis vereist
Eindcompetentie
AB_AV_02 | AB_AV_02 - Denk – en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
AB_IV_02 | AB_IV_02 - Praktische vaardigheden | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
AB_KI_01 | AB_KI_01 - Wetenschappelijke kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
-De student is in staat om een eenvoudige toepassing te begrijpen en het ermee verbonden tweede orde systeem wiskundig te formuleren (IV2).
-Hij/zij kan vervolgens de meest geschikte oplossingsmethode voor een probleem selecteren en toepassen. Hij heeft inzicht in deze oplossingsmethodes en kan ze wiskundig onderbouwen. (KI1, AV2)
-De student kan de resultaten van een opgelost tweede orde systeem correct en efficiënt interpreteren (KI1).
-De student beschikt over de nodige wiskundige basiskennis en -vaardigheden om problemen met differentiaalvergelijkingen in de praktijk te kunnen oplossen (KI1).
Inhoud
Inhoudsopgave
(1) Het verloop en de eigenschappen van belangrijke functies
(2) Berekenen van integralen
(3) Differentiaalvergelijkingen
(3a) Oplossen van lineaire differentiaalvergelijkingen met constante coëfficiënten (de methode van
de nulmakers)
(3b) De Laplace transformatie
(3c) Inleiding tot het numeriek oplossen van differentiaalvergelijkingen
(3d) Stelsels differentiaalvergelijkingen van de eerste orde
Studiematerialen
cursus
oefeningenbundel
informatie op het leerplatform
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 85% | Er is een evenredige verdeling tussen theorie en oefeningen.
Studenten mogen gebruik maken van een rekentoestel. De docent
voorziet in een formularium.
Voor verdere afspraken, zie het hoorcollege. | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 15% | Studenten zoeken een praktische toepassing en lossen het
bijbehorende probleem op met de onderwezen oplossingsmethodes.
Het resultaat krijgt vorm in een schriftelijk verslag. | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | Er is een evenredige verdeling tussen theorie en oefeningen.
Studenten mogen gebruik maken van een rekentoestel. De docent
voorziet in een formularium. |