Hoofdpagina | Bachelor in de ontwerp- en productietechnologie
Mechatronica labo (1011PBAMP201b)
Bachelor in de ontwerp- en productietechnologie |
2011-12 |
1 |
0 uur |
Tweede Opleidingsfase |
|
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Fluidomechanica1 gevolgd hebben
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_c_04 | PB_c_04 - Installatie en onderhoud: de bachelor kan systemen installeren en in bedrijf stellen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De student moet een basisregeling kunnen opbouwen en instellen.
De student moet industriële componenten kunnen configureren en samenbouwen tot een
oplossing van een deelprobleem van het geautomatiseerde proces(PB a1, PBa2, PB c4), de oplossing
kunnen testen en de testresultaten rapporteren (PB a3).
Inhoud
De student voert een aantal opdrachten uit waar een basisregeling opgebouwd wordt.
De student voert een aantal opdrachten uit waar industriële componenten geconfigureerd
en samengebouwd worden tot een oplossing van deelprobleem van het
geautomatiseerde proces, de student test zijn zelfgebouwd systeem en
rapporteert de testen:
Studiematerialen
- Materiaal op digitale leeromgeving:
* simulatiepakket voor S7-200
* manual Siemens van S7-200
- Demosoftware MicroWinV4.x
Mechatronica, laboratoriumhandleiding, M. Ceuppens september 2011
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Praktijkexamen | 100% | Tijdens het praktijkexamen wordt 1 opdracht (of een deel ervan) van
het labo uitgevoerd. De opdracht wordt beoordeeld op technische
realisatie en de manier waarop deze tot stand is gekomen |