Hoofdpagina | Bachelor in de ontwerp- en productietechnologie
Ontwerp 1 (1011PBAMP100)
Bachelor in de ontwerp- en productietechnologie |
2011-12 |
6 |
|
Eerste Opleidingsfase |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Jansen Hilde
- De Vos Dirk
- de Jonge Joseph
Onderwijsvorm
- Workshop / hands-on traning
- Praktijkoefening
- Opdracht
- Hoorcollege
- Hoorcollege
Begincompetentie
Ontwerp en productie - CAD labo (1011PBAATEMMP101c) gevolgd hebben
onderwijsactiviteit sterkteleer 1011PBAATEMMP100a gevolgd hebben.
eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_05 | PB _a_05 - Creativiteit | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_07 | PB _a_07 - Het vermogen tot communiceren van informatie, ideeƫn, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _c_02 | PB _c_02 - Ontwerp en engineering: de bachelor is in staat technische dossiers samen te stellen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_c_06 | PB_c_06 - Technisch commerciƫle diensten: de bachelor kan advies verlenen bij de aankoop en verkoop van technologische systemen en producten | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_k | PB _k - Kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_k | PB _k - Kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_k | PB _k - Kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Inhoud
CAD labo:
Na de basis betreffende part design, wordt hier overgegaan op advanced part design. Er moeten complexere vormen gemodelleerd worden en bijhorende technische tekeningen gegenereerd worden. Naast parametrisch ontwerpen en ontwerpen met zeer doelgerichte tools( design accelerator), zal ook plaatwerk (sheet metal) aan bod komen.
Sterkteleer theorie:
Wringing Buiging van samengestelde profielen. Samengestelde belastingssoorten. Statisch onbepaalde krachtsystemen. Berekening van spanningen in dunwandige drukvaten. Formules van Euler die het knikverschijnsel beschrijven. Cirkel van Mohr.
Materiaalkunde theorie:
Metallurgie Metallografie Toestandsdiagram Materiaaleigenschappen - Fysisch - Chemisch - Mechanisch
Studiematerialen
Evaluatie
CAD |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | De evaluatie gebeurt op basis van individueel uitgewerkte opdrachten. | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Praktijkexamen | 100% | | Sterkteleer theorie (1011PBAMP100b) |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 100% | Vraagstelling i.f.v. eindcompetenties | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | Vraagstelling i.f.v. eindcompetenties | Materiaalkunde theorie (1011PBAMP100c) |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | |