Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict
Installatietechnieken labo (3 EI 01 L)
Bachelor in de elektronica-ict |
2011-12 |
2 |
60 uur |
Derde Opleidingsfase |
|
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Elektrotechniek 2 gevolgd hebben
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_04 | PB _a_04 - Het vermogen tot projectmatig werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_05 | PB _a_05 - Creativiteit | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_07 | PB _a_07 - Het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_02 | PB _b_02 - Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig kunnen definiëren en analyseren van complete probleemsituaties in de beroepspraktijk | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_03 | PB _b_03 - Het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _c_02 | PB _c_02 - Ontwerp en engineering: de bachelor is in staat technische dossiers samen te stellen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_b_04 | PB_b_04 - Het besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_c_06 | PB_c_06 - Technisch commerciële diensten: de bachelor kan advies verlenen bij de aankoop en verkoop van technologische systemen en producten | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De student dient voor zijn opdracht zelf informatie en documentatie op te zoeken. (PB a2)
De student dient de verschillende elektrotechnische mogelijkheden af te wegen en de beste oplossing
te zoeken. (PB a3)
De opdracht van de student bestaat erin een gans elektrotechnisch project uit te werken (PB a4)
De student heeft een zeer grote vrijheid in de keuze van materialen en in de uitwerking van het
project. (PB a5)
De studenten communiceren onderling over de verschillende technische mogelijkheden. Ze stellen zelf
technische documentatie, schema's en een offerte samen die ze aan de docent communiceren (PB a7)
De opdracht van de student behelst het samenstellen van een compleet elektrotechnisch technische
dossier van een gebouw. Hij moet dit volledig uitwerken. (PB b2)
De student moet de volgens hem interessantste oplossing zoeken, uitgaaande van de laatste stand
der techniek. (PB b3)
De student moet oog hebben voor het comfort van de gebruiker, alsook voor eventuele
milieuvriendelijke en energiesparende oplossingen.(PB b4)
De student levert een volledig technisch dossier van zijn opdracht af. (PB c2)
De student heeft voldoende kennis opgedaan om later eventuele klanten te kunnen bijstaan. (PB c6)
Inhoud
Ontwerpen van elektrotechnische installaties en verlichtingsinstallaties volgens AREI en EN, met
ondersteuning van gangbare software dienaangaande.
Studiematerialen
AREI, EN-normen, catalogi en websites fabrikanten
labotekst
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 50% | met voorafgaande voorbereiding van een werkstuk | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | met voorafgaande voorbereiding van een werkstuk | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 50% | |