Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict
Object Oriented Programming theorie (1011PBAEII200a)
Bachelor in de elektronica-ict |
2011-12 |
3 |
0 uur |
Tweede Opleidingsfase |
|
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
C theorie (1011PBAEI101b), C labo (1011PBAEI101c)
C-aanvullingen theorie (1011PBAEII100a), C-aanvullingen labo (1011PBAEII100b)
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_02 | PB _b_02 - Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig kunnen definiëren en analyseren van complete probleemsituaties in de beroepspraktijk | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_03 | PB _b_03 - Het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_b_04 | PB_b_04 - Het besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_k | PB _k - Kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
- Het maken van software toepassingen vraagt uiteraard een basis aan denk -en redeneervaardigheden, en kennis over de gebruikte technologieën.
(PB_a_1 PB_k)
Verwerken van informatie afkomstig van boeken, het internet, enz.
(PB_a_2)
Bij het maken van software toepassingen moet de student in staat zijn om kritisch te zijn tegenover de bruikbaarheid en het nut ervan.
(PB_a_3)
De student dient een software toepassing te ontwikkelen waarbij zelfstandig keuzes dienen gemaakt te worden op basis van aangeleerde principes.
(PB_b_2)
De software toepassingen dienen logisch opgebouwd te zijn, met het oog op goed onderhoud, en uitbreidbaarheid er van.
(PB_b_3)
Besef hebben van het feit dat goede software begint met een goed design.
(PB_b_4)
Inhoud
In de theorie worden volgende onderwerpen behandeld:
UML
Class diagram
Use Case diagram
State Machine diagram
Activity diagram
Communication diagram
- Sequence diagram
De programmeertaal C++
Classes en Objects
Interface, Implementation, Constructors, Destructors
Memory Management
Data Abstraction
Inheritance
Virtual Functions
Exception Handling
Studiematerialen
C++ How To Program (8th Edition), Harvey M. Deitel, Paul J. Deitel
ISBN: 9780273752769
Presentaties uit het boek C++ How To Program.
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting | 100% | |