Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict
Analoge elektronica labo (1011PBAEIE100b)
Bachelor in de elektronica-ict |
2011-12 |
3 |
90 uur |
Eerste Opleidingsfase |
|
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Analoge elektronica 1 gevolgd hebben
Eindcompetentie
PB _a_02 | PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_04 | PB _a_04 - Het vermogen tot projectmatig werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _a_05 | PB _a_05 - Creativiteit | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB _b_01 | PB _b_01 - Teamgericht kunnen werken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_01 | PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_a_03 | PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
PB_k | PB _k - Kennis | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
Deze onderwijsactiviteit heeft als doel:
- De student te oefenen in het oplossen en analyseren van netwerken met
halfgeleidercomponenten (transistors en FET’s) (PBa1, PBb1)
- De student te leren bovenstaande schakelingen te ontwerpen, op te bouwen en na te
meten.(PBa5)
- De studenten te leren om gemaakte schakelingen foutvrij te maken (PBa2, PBa3)
- Het gebruik van computersimulaties en internet bevorderen/stimuleren
- Verbanden te kunnen leggen tussen simulaties, berekeningen, en metingen (PBa2)
- Zelfredzaamheid te bevorderen door een bepaalde studie- en werkmethode aan te leren
Inhoud
- Opbouw en werking van bipolaire junctie transistor BJT
- Analyse en ontwerp van belangrijke transistorschakelingen
- meertrapsversterker met BJT
- Opbouw en werking van field effect transistor FET
- Analyse en ontwerp van belangrijke schakelingen met FET’s
Studiematerialen
Electronic principles
Albert Malvino, David J. Bates met ISBN-10: 0-07-110699-5
world wide web
labotekst
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | met voorafgaande voorbereiding van een werkstuk
Na de deliberatie wordt aan de student een opdracht
toegekend. De praktische uitvoering en resultaten van deze opdracht
worden meegebracht naar het examen waar deze opdracht
gedemonstreerd en toegelicht wordt. |