Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement
Office tools 1
Bachelor in het communicatiemanagement |
2011-12 |
nvt |
COM_7414 |
3 |
90 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Vandermotte Martine
- Huylebroeck Ingrid
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
COM_AC_01 | COM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
COM_AC_02 | COM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
COM_AC_03 | COM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie | Elementair niveau |
COM_AC_04 | COM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Elementair niveau |
Leerresultaten
COM_AC_01. Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen COM_AC_03. Informatie verwerven en verwerken
De student verzamelt, verwerkt en beheert met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens op een efficiënte manier.
De student zoekt zelfstandig, snel, doelgericht en efficiënt informatie op het internet mits gebruik van de meest gepaste opzoekmogelijkheid en door het ingeven van de juiste syntaxis.
De student beoordeelt de kwaliteit van de informatie en ontwikkelt een routine bij het raadplegen en beheren van informatie. De student heeft oog voor geheimhouding.
COM_AC_01. Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen
COM_AC_02. Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering
De student werkt op een efficiënte en geïntegreerde manier met het MS-Office-pakket Word 2007.
De student wordt zich bewust van het belang en het nut van deze software binnen de beroepscontext.
De student maakt via MS Word 2007 documenten op een correcte manier professioneel gebruiksklaar met oog voor een esthetisch verantwoord resultaat.
De student plant zijn werk in tijd, stelt de juiste prioriteiten, respecteert deadlines.
COM_AC_04. Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren
De student controleert na toepassing van een gekend softwarepakket het bekomen eindresultaat en voert indien nodig de gewenste wijzigingen door.
De student beoordeelt de kwaliteit van de informatie en gaat hiermee kritisch om. De leergierigheid van de student wordt gestimuleerd om de mogelijkheden en beperkingen van een nieuw toepassingsprogramma te ontdekken.
De student werkt op een efficiënte manier met Office Word 2007.
COM_AC_02. Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering
COM_AC_04. Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren
De student bewijst dat hij/zij de structuur van het softwarepakket beheerst en er in slaagt het efficiënt aan te wenden. Na toepassing van een gekend softwarepakket controleert de student het bekomen eindresultaat en voert indien nodig de gewenste aanpassingen door.
Het zelfvertrouwen van de student wordt gestimuleerd om de mogelijkheden en beperkingen van een nieuw toepassingsprogramma te ontdekken.
De student neemt steeds een kritische houding aan bij de keuze van het toepassingspakket voor het oplossen van een opdracht waarbij de functionaliteiten van elk pakket worden afgewogen om de opdracht zo efficiënt mogelijk uit te werken.
De student aanvaardt dat systematische zelfstudie in het kader van latere professionele activiteit een noodzakelijke manier van werken is.
Inhoud
We werken steeds met de Engelstalige software
De student verwerft de klaviervaardigheid (volgens de tienvingermethode) via zelfstudie. Een eventueel te gebruiken boek wordt aangeboden.
MS WORD 2007:
Tekstopmaak
Tabulaties
Alinea-opmaak
Pagina-opmaak
Kolommen en tabellen
Stijlen en inhoudstafel
Multimedia mogelijkheden
Deskresearch:
Internet toepassingen en protocols
Kritisch omgaan met informatie
Keuze van de zoekservice en de toepassingen
Nuttige websites
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 100% | |