Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Financieel management
Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
AIM_742 |
5 |
150 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties secundair onderwijs
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_04 | IM_BS_IMS_04 - Ondersteunen van het bedrijfsbeleid. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student herkent de essentiële elementen in een
bedrijf en is in staat eenvoudige financiële adviezen te formuleren door
gebruik te maken van opgedane basisinzichten.
De student onderkent de functionaliteiten van Excel en
past ze toe bij het oplossen van bedrijfskundige problemen.
De student analyseert financiële vraagstukken en
formuleert bevindingen en aanbevelingen waarbij hij rekening houdt met
de accuraatheid van de gegevens en levert overzichtelijke documenten,
berekeningen en gegevens af.
De student luistert actief naar feedback en past houding en
werkmethoden aan. De student besteedt tijd aan het uitzoeken van hoe iets
moet en probeert nieuwe werkmethoden onder de knie te krijgen.
Inhoud
- Financiële rekenkunde
- Investeringsanalyse
- Kostenanalyse en budgettering
- Financiële aspecten van ERP en CRM
- Boekhouden
- Financiële analyse
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen met computer | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 100% | |