Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Zingeving, ethiek en deontologie 1
Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
AIM_2820 |
3 |
90 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties secundair onderwijs
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Integratieniveau |
IM_AC_11 | IM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student heeft steeds een constructieve inbreng in het team, met respect voor de inbreng van de anderen.
De student geeft invulling aan de notie integriteit als professionele verantwoordelijkheid.
De student analyseert op een systematische wijze beroepseigen morele dilemma’s en integriteitskwesties.
De student kan bedrijven screenen op hun ethische inhoud.
Inhoud
Internationaal ethisch, duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Stappenplan voor morele dilemma's.
Integriteitsmanagement.
Ethisch screenen van bedrijven a.d.h.v. de criteria van Ethibel.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 100% | |