Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Stage ( BMA)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_7114 |
11 |
330 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Mogelijkheid om dat academiejaar af te studeren.
Eindcompetentie
BM_AC_01 | BM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
BM_AC_02 | BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
BM_AC_03 | BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Integratieniveau |
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_06 | BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
BM_AC_07 | BM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen in het kader van projectmanagement. | Integratieniveau |
BM_AC_08 | BM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Integratieniveau |
BM_AC_09 | BM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
BM_AC_10 | BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Integratieniveau |
BM_AC_11 | BM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Integratieniveau |
BM_BMA_01 | BM_BMA_01. De markt analyseren en interpreteren. | Integratieniveau |
BM_BMA_02 | BM_BMA_02. Marktonderzoek uitvoeren en de resultaten interpreteren. | Integratieniveau |
BM_BMA_03 | BM_BMA_03 - Positioneringsbeleid uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BM_BMA_04 | BM_BMA_0 Product- en dienstenbeleid uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BM_BMA_05 | BM_BMA_05. Distributiebeleid uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BM_BMA_06 | BM_BMA_06. Communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BM_BMA_07 | BM_BMA_07. Prijsbeleid uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BM_BMA_08 | BM_BMA_08. Marketingstrategie uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BM_BMA_09 | BM_BMA_09. Verkooptechnieken toepassen. | Integratieniveau |
BM_BMA_10 | BM_BMA_10. Prospect- en klantenbeheer verzorgen. | Integratieniveau |
BM_BMA_11 | BM_BMA_11. Commercieel beleid voeren. | Integratieniveau |
BM_BMA_12 | BM_BMA_12 - Ondersteunen van het bedrijfsbeleid binnen de marketingcontext. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student past bepaalde van de tijdens de opleiding verworven competenties toe in de praktijk om ze te verruimen en/of te verdiepen en om ze samen te brengen tot een geïntegreerd geheel.
De student reflecteert over zijn competenties en sociale vaardigheden.
Inhoud
1. Praktijkervaring.
De student doet gedurende tien weken praktijkervaring op in een professionele omgeving. Het takenpakket komt tot stand in samenspraak met de student, het stagebedrijf en de opleiding/afstudeerrichting in functie van de beroepsspecifieke eindcompetenties*.
2. Leerervaring.
De student staat stil bij de eigen manier van leren en de eigen manier van omgaan met ervaringen.
3. De student selecteert een stageplaats met behulp van de opdrachtentabel en legt zijn keuze ter goedkeuring voor aan de stagedocent.
4. De student komt op de vooraf bepaalde terugkomdag terug naar de hogeschool. Op de terugkomdag worden zowel individuele als groepssessies georganiseerd in het kader van reflectief en levenslang leren.
5. Tijdens de stage bezorgt de student volgens de voorgeschreven procedures de formulieren en documenten aan de stagedocent. Al de formulieren samen vormen het portfolio van de student.
6. De student woont de informatiemomenten over de praktische organisatie van de stage en de toelichting bij het samenstellen van het portfolio bij.
!3 studiepunten keuze tussen BEROEPSETHIEK of MACROECONOMIE(uit het schakeljaar)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
3 studiepunten keuzemogelijkheid tussen beroepsethiek of macroeconomie (uit het schakelprogramma)
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | |