Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement

Stage ( BMA)


Opleiding Bachelor in het bedrijfsmanagement Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer BM_7114
Studiepunten 11 Studietijd 330 uur
Opleidingsfase Derde Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Neen Examencontract (creditbewijs) mogelijk Neen
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Kint Els

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

    Begincompetentie

    Mogelijkheid om dat academiejaar af te studeren.

    Eindcompetentie

    BM_AC_01BM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Integratieniveau
    BM_AC_02BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Integratieniveau
    BM_AC_03BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerkenIntegratieniveau
    BM_AC_04BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Integratieniveau
    BM_AC_05BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.Integratieniveau
    BM_AC_05.1BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Integratieniveau
    BM_AC_05.2BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Integratieniveau
    BM_AC_06BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie.Integratieniveau
    BM_AC_07BM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen in het kader van projectmanagement.Integratieniveau
    BM_AC_08BM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen.Integratieniveau
    BM_AC_09BM_AC_09 - Initiatief nemen.Integratieniveau
    BM_AC_10BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Integratieniveau
    BM_AC_11BM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit.Integratieniveau
    BM_BMA_01BM_BMA_01. De markt analyseren en interpreteren.Integratieniveau
    BM_BMA_02BM_BMA_02. Marktonderzoek uitvoeren en de resultaten interpreteren.Integratieniveau
    BM_BMA_03BM_BMA_03 - Positioneringsbeleid uitwerken en mee bepalen.Integratieniveau
    BM_BMA_04BM_BMA_0 Product- en dienstenbeleid uitwerken en mee bepalen.Integratieniveau
    BM_BMA_05BM_BMA_05. Distributiebeleid uitwerken en mee bepalen.Integratieniveau
    BM_BMA_06BM_BMA_06. Communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen.Integratieniveau
    BM_BMA_07BM_BMA_07. Prijsbeleid uitwerken en mee bepalen.Integratieniveau
    BM_BMA_08BM_BMA_08. Marketingstrategie uitwerken en mee bepalen.Integratieniveau
    BM_BMA_09BM_BMA_09. Verkooptechnieken toepassen.Integratieniveau
    BM_BMA_10BM_BMA_10. Prospect- en klantenbeheer verzorgen.Integratieniveau
    BM_BMA_11BM_BMA_11. Commercieel beleid voeren.Integratieniveau
    BM_BMA_12BM_BMA_12 - Ondersteunen van het bedrijfsbeleid binnen de marketingcontext.Integratieniveau

    Leerresultaten

    De student past bepaalde van de tijdens de opleiding verworven competenties toe in de praktijk om ze te verruimen en/of te verdiepen en om ze samen te brengen tot een geïntegreerd geheel.



    De student reflecteert over zijn competenties en sociale vaardigheden.

    Inhoud

    1. Praktijkervaring.

    De student doet gedurende tien weken praktijkervaring op in een professionele omgeving. Het takenpakket komt tot stand in samenspraak met de student, het stagebedrijf en de opleiding/afstudeerrichting in functie van de beroepsspecifieke eindcompetenties*.

    2. Leerervaring.

    De student staat stil bij de eigen manier van leren en de eigen manier van omgaan met ervaringen.

    3. De student selecteert een stageplaats met behulp van de opdrachtentabel en legt zijn keuze ter goedkeuring voor aan de stagedocent.

    4. De student komt op de vooraf bepaalde terugkomdag terug naar de hogeschool. Op de terugkomdag worden zowel individuele als groepssessies georganiseerd in het kader van reflectief en levenslang leren.

    5. Tijdens de stage bezorgt de student volgens de voorgeschreven procedures de formulieren en documenten aan de stagedocent. Al de formulieren samen vormen het portfolio van de student.

    6. De student woont de informatiemomenten over de praktische organisatie van de stage en de toelichting bij het samenstellen van het portfolio bij.



    !3 studiepunten keuze tussen BEROEPSETHIEK of MACROECONOMIE(uit het schakeljaar)



    Studiematerialen

    Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

    Toledo (Digitale leeromgeving)

    • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

    Evaluatie

    3 studiepunten keuzemogelijkheid tussen beroepsethiek of macroeconomie (uit het schakelprogramma)

    Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Geïntegreerde evaluatie100%
    Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Geïntegreerde evaluatie100%