Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Sociale Marketing
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_7120 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Eindcompetentie
BM_AC_01 | BM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
BM_AC_02 | BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
BM_AC_03 | BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Integratieniveau |
BM_BMA_01 | BM_BMA_01. De markt analyseren en interpreteren. | Integratieniveau |
BM_BMA_06 | BM_BMA_06. Communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BM_BMA_08 | BM_BMA_08. Marketingstrategie uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student heeft inzicht in de mechanismen van duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen. De student kan met deze kennis een sociale veranderingsstrategie opstellen en een sociaal gedragsveranderingsplan implementeren en monitoren.
De student voert grondige analyses uit op basis van beroepsgebonden informatie, interpreteert de analyses en brengt de resultaten ervan in kaart.
De student verzamelt per praktijkcase de nodige gegevens uit diverse bronnen.
De student beoordeelt de bruikbaarheid en betrouwbaarheid van zowel bronnen als gegevens.
De student selecteert kritisch de benodigde gegevens en verwerkt deze in de oplossing van de praktijkcases.
De student geeft aan welke informatie eventueel bijkomend nodig zou zijn om de praktijkcases genuanceerd op te lossen.
De student zoekt tijdig een alternatieve oplossing indien blijkt dat de gekozen aanpak niet geschikt was.
De student analyseert de praktijkcases vanuit diverse gezichtspunten. Hij gaat systematisch te werk in het analyseren van de case, stelt relevante vragen en weegt alternatieven tegenover elkaar af. Hij beargumenteert een oplossing op basis van relevante criteria.
Inhoud
Basisprincipes van sociale marketing.
Het sociale marketingplanningsproces.
Omgevingsanalyse.
Segmentatie en doelgroepbepaling.
De sociale marketingmix.
Communicatiemix.
Pretesten.
Implementatie (en monitoring).
Evaluatie.
Praktijkcases: analyse en uitwerking.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Hands-On Social marketing - A Step-by-Step Guide to Designing Change for Good
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |