Hoofdpagina | Bachelor in de verpleegkunde
Bachelorproef psychiatrische verpleegkunde
Bachelor in de verpleegkunde |
2011-12 |
nvt |
VPK_5400 |
0 |
0 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Willemen Frauke
- Hoing Christine
- Potters Steve
- Wilbers Els
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van het 2e jaar bachelor verpleegkunde
Eindcompetentie
VPK_2 | VPK_2 - De verpleegkundige als KLINISCH BEOORDELAAR EN ZORGVERLENER verleent professioneel verpleegkundige zorg op maat: Verpleegkundige zorg verlenen conform de wet op de verpleegkunde, aangepast aan de specifieke zorgbehoeften/gezondheidsproblemen en de belevingswereld van de cliënt en cliëntsysteem, op basis van wetenschappelijke kennis, klinisch inzicht, expertise en systematiek. | Integreren |
VPK_2.05 | "VPK_2.05 - Verpleegkundige zorg verlenen vanuit wetenschappelijk perspectief:
Zorg verlenen vanuit een brede theoretische basis en aangepast aan de concrete situaties.
Gegevens vanuit verschillende bronnen kritisch beoordelen, er de kern, de verbanden en patronen uithalen en conclusies trekken.
" | Integreren |
VPK_2.09 | "VPK_2.09 - Verpleegkundige handelingen verantwoord uitvoeren:
Totaalzorg verlenen met integratie van de fysieke, psychische, emotionele en sociale aspecten met als doel de cliënt zo snel mogelijk te helpen in het herwinnen van zijn autonomie, gezondheid en/of welzijn.
Veiligheid bevorderen en verwikkelingen voorkomen, inclusief in de verplaatsingen, infectiecontrole, eerste hulp en urgentieprocedures.
Veilig en menswaardig behandelingen en verpleegtechnische handelingen uitvoeren.
Cliënten en cliëntsysteem informeren, ondersteunen, adviseren en educatie geven. " | Integreren |
VPK_2.11 | "VPK_2.11 - Relevant en efficiënt schriftelijk en mondeling rapporteren: Accuraat observaties, planning en zorg rapporteren, registreren en documenteren, gebruikmakend van de gepaste technologieën.
De handelingswijze vastleggen (wanneer ze afwijkt van standaardprocedures en/of protocollen) met het oog op juridisch perspectief
" | Integreren |
VPK_4 | VPK_4 - De verpleegkundige als PROFESSIONAL levert een bijdrage aan het bevorderen van de kwaliteit van de verpleegkundige zorg: Zich verder professioneel ontwikkelen en de kwaliteit van de verpleegkundige zorg verhogen. | Integreren |
VPK_4.15 | "VPK_4.15 - Zich professioneel ontwikkelen:
De verantwoordelijkheid opnemen voor eigen professionele ontwikkeling en ‘levenslang leren’.
Gebruik maken van verpleegkundig wetenschappelijke vakliteratuur: kritisch lezen, analyseren, vergelijken en de betekenis ervan herkennen en afleiden voor de (eigen) verpleegkundige praktijk.
" | Integreren |
Leerresultaten
De student verantwoordt verpleegkundige activiteiten op basis van theoretische kennis van verpleegkundige, biomedische, en humane wetenschappen.
De student moet aantonen dat hij de basiskennis die hij gedurende de opleiding heeft verworven, de vaardigheden die hij heeft ontwikkeld en de attitude die gegroeid is, geïntegreerd beheerst.
De student gaat op een kritische en wetenschappelijke wijze om met de kennis en kunde, zodat hij deze zich kan profileren als verpleegkundige die de impact van wetenschappelijk onderzoek naar de beroepswereld kan
inschatten.
De student kan op gepaste wijze contact opnemen met beroepsmensen.
Inhoud
De digitale voortgangstoets bevraagt in 120 meerkeuzevragen beklijvende functionele kennis van de leerinhouden van de bacheloropleiding verpleegkunde
De student maakt een bachelorproef zoals beschreven wordt in de bundel 'bachelorproef'
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Bachelorproef psychiatrische verpleegkunde
Toledo (Digitale leeromgeving)
Voortgangstoets
Online studiemateriaal
Evaluatie
In het berekenen van het eindresultaat van het opleidingsonderdeel
'bachelorproef' zullen volgende verhoudingen gerespecteerd worden:
- 20% voortgangstoets
- 80% bachelorproef
Bachelorproef psychiatrische verpleegkunde |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 100% | | Voortgangstoets |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen met computer | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 100% | |