Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Rich Internet Applications
Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
AIM_6927 |
4 |
120 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Basiskennis Objectgeoriënteerd programmeren
Basiskennis Databanken
Eindcompetentie
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_10 | IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student probeert zelfstandig nieuwe werkmethoden onder de knie te krijgen, ook wanneer deze niet expliciet in de les aan bod zijn gekomen, en stuurt de eigen aanpak bij op basis van feedback en nieuwe inzichten.
De student werkt problemen die zich voordoen tijdens het uitwerken van opdrachten zelfstandig af en neemt uit eigen beweging initiatief om zulke problemen de baas te kunnen. Het uitwerken van een project tegen een vastgestelde deadline is de verantwoordelijkheid van de student.
De student vertaalt een functioneel ontwerp naar een RIA met oog voor een rijke, relevante gebruikerservaring.
De student kent de best practices aangaande de applicatie-architectuur van een RIA en kan deze toepassen op basis van het flex-framework.
Inhoud
Kennismaking met het Flex framework:
- MXML en AScript
- Werken met de basiscomponenten: tekst, beeld, knoppen, tabellen, formulieren, navigatiecontainers, ...
Gebruik van API's.
Datatoevoer in een flex interface, via XML, RSS en MySql databank.
In het werkcollege zal de student aan de hand van een case deze technieken in de praktijk brengen. De student moet hierbij zijn kennis uit andere vakken toepassen om een goed gestructureerde en gebruiksvriendelijke site te bouwen. De student zal waar nodig moeten samenwerken met collega studenten, deadlines respecteren en op een duidelijke manier rapporteren/reflecteren. Hierbij is een professionele attitude een zeer belangrijke factor.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | De student krijgt een opdracht na de eerste examenkans, die hij moet presenteren en verdedigen op het mondelinge examen. |