Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Usability
Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
AIM_6698 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_08 | IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_03 | IM_BS_IMS_03 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een ICT-vraagstuk. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De student plant zijn werk, stelt prioriteiten, haalt deadlines en staat in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
De student kent de principes van usability engineering en kan "gebruiksvriendelijk" denken en handelen in interface design en interactie ontwikkeling van applicaties. Hij is in staat om functionaliteit te vertalen naar een ergonomisch verantwoorde vormgeving.
De student kent de verschillende organisatietechnieken om informatie zinvol te maken.
De student kan een usertesting opzetten en er relevante kwalitatieve data uit destilleren.
Inhoud
Theorie
Definiëren van de context waarin de applicatie gebruikt wordt (doelgroep, doelstelling).
Functionele onderdelen van een user interface.
Visualiseren en communiceren van structuren, praktische richtlijnen met betrekking tot navigatieontwerp.
Organisatiestructuren: belang en methodieken.
Usertesting: belang en methodieken.
Mobile devices.
Opdrachten
Worden toegelicht op Toledo.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
De student moet zowel voor de opdrachten als voor het mondelinge examen geslaagd zijn,om een credit te verwerven.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 50% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 50% | |