Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Programmeren in Flash


Opleiding Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer AIM_6922
Studiepunten 4 Studietijd 120 uur
Opleidingsfase Eerste Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Heerinckx David

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

    Begincompetentie

    Eindtermen secundair onderwijs

    Eindcompetentie

    IM_AC_01IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Elementair niveau
    IM_AC_02IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Elementair niveau
    IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Elementair niveau
    IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Elementair niveau
    IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Elementair niveau
    IM_BS_IMS_01IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector.Elementair niveau
    IM_BS_IMS_07IM_BS_IMS_07 - Systeemontwikkeling en (objectgeoriënteerd) programmeren.Elementair niveau
    IM_BS_IMS_10IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen.Elementair niveau
    IM_BS_IMS_10IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen.Doorgroeiniveau

    Leerresultaten

    Minimale leerdoelen

       De student kan een basisanimatie voldoende namaken volgens de Flash principes.

       >        kan alle tools uit flash gebruiken

       >        kan basisbewegingen aanmaken (tween)

       >        begrijpt het principe van werken met symbolen en bibliotheken (nesten)

       >        kan een object een motion guide of masker laten volgen

       >        kan een eenvoudige navigatie maken 

       De student kan een eenvoudige AS toepassing (met gebruikersinteractie) schrijven zonder syntaxfouten en kan volgende toepassen in zijn eenvoudigste vorm:

       >        basiselementen van programmeren (ook object georiënteerd)

       >        eenvoudige (bestaande) functies

       >        eenvoudige events opvangen

       >        object dynamisch genereren

       

    Extra leerdoelen

       De student kan de basisanimatie interpreteren op een efficiënte manier.

       De student kan een complexere AS toepassing schrijven waar gebruikersinteractie mogelijk is en kan volgende toepassen in complexere / uitgebreidere vorm:

       >        elementen van programmeren

       >        complexere (bestaande) functies

       >        elke event correct opvangen

       >        object dynamisch genereren

       De student kan een volledige, efficiënte AS toepassing schrijven die aan alle gestelde voorwaarden voldoet en als 1 geïntegreerd geheel kan werken.

      Hij kan de AS code zowel schrijven op de tijdlijn als in afzonderlijke Classes.

    Hij begrijpt het principe van de Document Class, een Package, de Constructor, imports, private en public functions en kan ze gebruiken in de opbouw van de AS code.



       De student kan een jaaropdracht inleveren die voldoet aan de Flash principes en technisch in orde is 

       De student kan zelf via het internet op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden en dit toepassen in zijn jaaropdracht (technische hoogstandjes).De student plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines.

    Inhoud

    DEEL 1: Flash 

     - Inleiding Flash 

     - Tekenen 

     - Symbolen in Flash 

     - Animaties (+ motion guide , masking, … ) 

     - Importeren 

     - Publishing 



    DEEL 2: Action scripting

     - basisbeginselen programmeren (+ functies) 

     - eigenschappen, methoden, events (EventListeners) 

     - klassen (Array, Math, MovieClip ...) 

     - objecten: maken,verwijderen, manipuleren; animaties op objecten 

     - Physics en 3D in Flash

     - Dynamische content in Flash (xml, php,...)

     - Preloaders


    Studiematerialen

    Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

    Toledo (Digitale leeromgeving)

    • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

    Evaluatie

    Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Schriftelijk examen met computer100%
    Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen met computer100%