Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Programmeren in Flash
Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
AIM_6922 |
4 |
120 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Elementair niveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Elementair niveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_01 | IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_07 | IM_BS_IMS_07 - Systeemontwikkeling en (objectgeoriënteerd) programmeren. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_10 | IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_10 | IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
Minimale leerdoelen
De student kan een basisanimatie voldoende namaken volgens de Flash principes.
> kan alle tools uit flash gebruiken
> kan basisbewegingen aanmaken (tween)
> begrijpt het principe van werken met symbolen en bibliotheken (nesten)
> kan een object een motion guide of masker laten volgen
> kan een eenvoudige navigatie maken
De student kan een eenvoudige AS toepassing (met gebruikersinteractie) schrijven zonder syntaxfouten en kan volgende toepassen in zijn eenvoudigste vorm:
> basiselementen van programmeren (ook object georiënteerd)
> eenvoudige (bestaande) functies
> eenvoudige events opvangen
> object dynamisch genereren
Extra leerdoelen
De student kan de basisanimatie interpreteren op een efficiënte manier.
De student kan een complexere AS toepassing schrijven waar gebruikersinteractie mogelijk is en kan volgende toepassen in complexere / uitgebreidere vorm:
> elementen van programmeren
> complexere (bestaande) functies
> elke event correct opvangen
> object dynamisch genereren
De student kan een volledige, efficiënte AS toepassing schrijven die aan alle gestelde voorwaarden voldoet en als 1 geïntegreerd geheel kan werken.
Hij kan de AS code zowel schrijven op de tijdlijn als in afzonderlijke Classes.
Hij begrijpt het principe van de Document Class, een Package, de Constructor, imports, private en public functions en kan ze gebruiken in de opbouw van de AS code.
De student kan een jaaropdracht inleveren die voldoet aan de Flash principes en technisch in orde is
De student kan zelf via het internet op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden en dit toepassen in zijn jaaropdracht (technische hoogstandjes).De student plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines.
Inhoud
DEEL 1: Flash
- Inleiding Flash
- Tekenen
- Symbolen in Flash
- Animaties (+ motion guide , masking, … )
- Importeren
- Publishing
DEEL 2: Action scripting
- basisbeginselen programmeren (+ functies)
- eigenschappen, methoden, events (EventListeners)
- klassen (Array, Math, MovieClip ...)
- objecten: maken,verwijderen, manipuleren; animaties op objecten
- Physics en 3D in Flash
- Dynamische content in Flash (xml, php,...)
- Preloaders
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen met computer | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 100% | |