Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Frans 2
Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
AIM_2649 |
4 |
120 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs. Het startniveau situeert zich op niveau A1/A2 van het Europees referentiekader (overlevingsniveau). Dit niveau betreft telkens de vier vaardigheden: spreken, schrijven, luisteren en lezen.
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05 | IM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05.1 | IM_AC_05.1. Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05.2 | IM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_06 | IM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
1. De student communiceert omtrent een project zowel mondeling als schriftelijk in het Frans professioneel met alle betrokken partijen.
2. De student geeft een onderbouwde presentatie over een actueel, controversieel onderwerp en kan een discussie in goede banen leiden.
3. De student functioneert constructief in een team, met respect voor de inbreng van de anderen.
4. De student plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines.
5. De student staat in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
6. De student bouwt een kwaliteitsvolle redenering.
7. De student werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
De student verwerft de nodige grammatica en taalstructuren om bovenstaande competenties te bereiken.
Europees taalniveau Frans B1, over de hele lijn:
Begrijpend luisteren: B1
Begrijpend lezen: B1
Spreken productie: B1
Spreken interactie: B1
Schrijven: B1
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Objectif express 2 - cahier d'activités
- Objectif express 2 - livre de l'élève (+CD)
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 50% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | |