Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Practice Enterprise
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
IM_6931 |
5 |
150 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Vanelderen Robert
- Heerinckx David
- Vanesch Nadine
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Studenten worden enkel toegelaten tot de Practice Enterprise na het succesvol doorlopen van een sollicitatieprocedure. Deze procedure bestaat uit een gesprek met de begeleidende docenten van het practice enterprise en het voorleggen van een portfolio met relevant werk uit de opleiding en/of daarbuiten.
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_05.1 | IM_AC_05.1. Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels. | Integratieniveau |
IM_AC_05.2 | IM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
IM_AC_06 | IM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
IM_AC_07 | IM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement | Doorgroeiniveau |
IM_AC_08 | IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen. | Integratieniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_02 | IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_05 | IM_BS_IMD_05 - Managen van een multimediaproject/product/applicatie. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De student past alle verworven ontwerp- en ontwikkelcompetenties toe in een realistische productieomgeving.
De student vertaalt een opdracht naar een werkbaar en haalbaar voorstel; rekening houdend met de specifieke bedrijfscontext, aspecten van usability en technische randvoorwaarden.
De student neemt initiatief in het plannen en organiseren van het werk en stelt alles in het werk om tot een optimale oplossing te komen binnen de afgesproken tijd.
De student is aandachtig voor de vragen en opmerkingen van de klant en kan deze op een gepaste manier vertalen naar een bruikbare en relevante multimedia oplossing.
De student werkt een voorstel / ontwerp accuraat uit tot een prototype of werkend product binnen de afgesproken termijn.
Bovendien kan de student over voorstellen en gemaakte keuzes op een klantvriendelijke manier communiceren en dit zowel mondeling als schriftelijk.
Inhoud
Het idee achter deze practice enterprise is studenten zo vroeg mogelijk laten proeven van een realistische werksituatie. Studenten werken individueel en in groep aan echte opdrachten voor externe opdrachtgevers. Hoewel er een begeleiding voorzien is door docenten van de opleiding staan de studenten zelf in voor de uitvoering, planning en oplevering van de projecten en dragen hierin dan ook een grote verantwoordelijkheid.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Door de aard van het opleidingsonderdeel is geen tweede examenkans mogelijk.
Eerste examenkans - deel 1 | Tweede examenperiode (juni) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | |