Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Indesign
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
IM_6930 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van de opleidingsonderdelen Vector design 2 en Photoshop 2
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Elementair niveau |
IM_BS_IMD_02 | IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_05 | IM_BS_IMD_05 - Managen van een multimediaproject/product/applicatie. | Elementair niveau |
IM_BS_IMD_06 | IM_BS_IMD_06 - Multimedia-applicaties ontwerpen. | Elementair niveau |
Leerresultaten
Kwaliteitsvol handelen door problemen flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. (IM_AC_01)
De student kan zijn eigen werk controleren.
De student werkt accuraat, met oog voor details.
De student verhoogt het werktempo, indien de omstandigheden dit vragen.
Informatie verwerven en verwerken. (IM_AC_03)
De student verwerkt relevante informatie.
De student verwerkt informatie met specifiek softwarepakket.
De student maakt de informatie operationeel met gebruik van juiste softwarepakket.
Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. (IM_AC_04)
De student aanvaardt feedback over het eigen functioneren.
De student herkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten.
De student luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren.
De student kent de werkmethoden van de werkomgeving en doet inspanning.
Initiatief nemen. (IM_AC_09)
De student zoekt uit zichzelf naar informatie.
Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie. (IM_BS_IMD_02)
De student omschrijft het multimediavraagstuk.
De student beantwoordt het multimediavraagstuk.
De student vertaalt de resultaten van onderzoek naar richtlijnen voor ontwikkelingen en implementatie van multimediatoepassingen.
Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. (IM_BS_IMD_04)
De student is zich bewust van de juridische aspecten m.b.t. IT-en auteurswetgeving en privacy.
De student vertaalt de multimediastrategie in een creatief concept.
De student realiseert zowel visueel, tekstueel als digitaal een creatief concept.
De student kiest voor specifieke technische formaten.
Managen van een multimediaproject/product/applicatie. (IM_BS_IMD_05)
De student heeft inzicht in de aspecten en het verloop van een multimediaproject.
Multimedia-applicatie ontwikkelen. (IM_BS_IMD_06)
De student kan beeldmateriaal webklaar maken.
Inhoud
Opmaken van interactieve en online documenten in Indesign
Basisbegrippen en basisprincipes van Indesign: vaktechnische taal, normen en eisen
Interactief werkgebied verkennen en gereedschap
Opmaken van documenten en werken met verschillende pagina's
Gebruik maken van lagen en masters
Opmaken en plaatsen van tekst: karakter- en alineastijlen
Integratie van afbeeldingen, video en geluid
Objectstijlen
Kleurgebruik, kleurstalen, kleurverloop
Interactieve documenten: knoppen, pagina-overgangen en hyperlinks
Exporteren naar SWF en interactieve PDF
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | |
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | De student krijgt opdrachten in juni en komt deze presenteren en verdedigen in augustus. |