Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Flash 2


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_2835
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Heerinckx David

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

    Begincompetentie

    Eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Vector design 1.

    Eindcompetentie

    IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Elementair niveau
    IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Doorgroeiniveau
    IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Integratieniveau
    IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Doorgroeiniveau
    IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Integratieniveau
    IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Elementair niveau
    IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Doorgroeiniveau
    IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Integratieniveau
    IM_AC_10IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Doorgroeiniveau
    IM_BS_IMD_04IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.Doorgroeiniveau
    IM_BS_IMD_04IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.Integratieniveau
    IM_BS_IMD_07IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen.Doorgroeiniveau

    Leerresultaten

    Verwerven en verwerken van informatie.

    Zoekt systematisch en doelgericht in vertrouwde informatiebronnen.

    Integreert nieuwe gevonden informatie met bestaande informatie.

    Schat de bruikbaarheid van de informatie in functie van de zoekvraag in.

    Raadpleegt informatiebronnen eigen aan het vakgebied.

    Integreert de nieuwe inzichten in de eigen kennis.

    Verwerkt de geïntegreerde informatie duidelijk in de meest geschikt vorm.



    Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.

    Herkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten.

    Luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren.

    Besteedt tijd aan het uitzoeken hoe iets moet, probeert nieuwe werkmethoden onder de knie te krijgen.

    Stuurt de eigen aanpak bij op basis van feedback en nieuwe inzichten.



    Initiatief nemen.

    Zoekt uit zichzelf naar informatie.

    Werkt problemen die zich voor doen zelf af, binnen het kader van de opdracht.

    Anticipeert op problemen, crisissituaties.

    Onderneemt gepaste actie.



    Handelen vanuit ethische en deontologische principes.

    Herkent een ethisch probleem.



    Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.

    Realiseert zowel visueel, tekstueel als digitaal een creatief concept.

    Vertaalt animatieprincipes naar motion design.

    Kiest voor specifieke technische formaten.

    Vertaalt de functionaliteiten naar een interactieve, ergonomisch verantwoorde, omgeving.

    Maakt het concept productieklaar, rekening houdend met budget en technische specificaties.



    Multimedia-applicaties ontwikkelen.

    Past de principes van objectgeoriënteerd programmeren toe in andere programmeeromgevingen.

    Inhoud

    Herhaling en uitbreiding Actionscripting 3.

    OO programmeren.

    Werken met Classes.

    Creatief concept bedenken op basis van een film voor een flash game. 

    Onderzoek realiseren in functie van de opdracht.

    Vormgeving, typografie en kleurbepaling in functie van de sfeer van de film. 

    Visualiseren van concept met specifieke software.

    Interactie realiseren met specifieke software.

    Wat is een goed game?

    Eenvoudige en gevorderde features (Bones, 3D, Physics, xml, preloader e.d.) toepassen in functie van de opdracht.

    Hanteren van een correcte workflow bij de ontwikkeling van een Flash game (concept - scenario - storyboard tekenen - vectoriseren graphics - interactie met Actionscript 3).

    Stimuleren van zelfstudie.

    Tips & trics. 

    Trends volgen.





    Studiematerialen

    Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

    Toledo (Digitale leeromgeving)

    • Online studiemateriaal
    • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

    Uitrustings- en werkmateriaal

    • Laptop
    • Toegepaste Software

    Evaluatie

    Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten50%
    Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Mondeling examen met computer50%
    Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen met computer100%