Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Flash 2
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
IM_2835 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Vector design 1.
Eindcompetentie
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Elementair niveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_07 | IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
Verwerven en verwerken van informatie.
Zoekt systematisch en doelgericht in vertrouwde informatiebronnen.
Integreert nieuwe gevonden informatie met bestaande informatie.
Schat de bruikbaarheid van de informatie in functie van de zoekvraag in.
Raadpleegt informatiebronnen eigen aan het vakgebied.
Integreert de nieuwe inzichten in de eigen kennis.
Verwerkt de geïntegreerde informatie duidelijk in de meest geschikt vorm.
Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.
Herkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten.
Luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren.
Besteedt tijd aan het uitzoeken hoe iets moet, probeert nieuwe werkmethoden onder de knie te krijgen.
Stuurt de eigen aanpak bij op basis van feedback en nieuwe inzichten.
Initiatief nemen.
Zoekt uit zichzelf naar informatie.
Werkt problemen die zich voor doen zelf af, binnen het kader van de opdracht.
Anticipeert op problemen, crisissituaties.
Onderneemt gepaste actie.
Handelen vanuit ethische en deontologische principes.
Herkent een ethisch probleem.
Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.
Realiseert zowel visueel, tekstueel als digitaal een creatief concept.
Vertaalt animatieprincipes naar motion design.
Kiest voor specifieke technische formaten.
Vertaalt de functionaliteiten naar een interactieve, ergonomisch verantwoorde, omgeving.
Maakt het concept productieklaar, rekening houdend met budget en technische specificaties.
Multimedia-applicaties ontwikkelen.
Past de principes van objectgeoriënteerd programmeren toe in andere programmeeromgevingen.
Inhoud
Herhaling en uitbreiding Actionscripting 3.
OO programmeren.
Werken met Classes.
Creatief concept bedenken op basis van een film voor een flash game.
Onderzoek realiseren in functie van de opdracht.
Vormgeving, typografie en kleurbepaling in functie van de sfeer van de film.
Visualiseren van concept met specifieke software.
Interactie realiseren met specifieke software.
Wat is een goed game?
Eenvoudige en gevorderde features (Bones, 3D, Physics, xml, preloader e.d.) toepassen in functie van de opdracht.
Hanteren van een correcte workflow bij de ontwikkeling van een Flash game (concept - scenario - storyboard tekenen - vectoriseren graphics - interactie met Actionscript 3).
Stimuleren van zelfstudie.
Tips & trics.
Trends volgen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
- Laptop
- Toegepaste Software
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 50% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen met computer | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | |