Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Illustrator 2
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
IM_2834 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Heerinckx David
- Rutten Kathleen
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Vector design 1.
Eindcompetentie
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Elementair niveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Integratieniveau |
Leerresultaten
Verwerven en verwerken van informatie.
Zoekt systematisch en doelgericht in vertrouwde informatiebronnen.
Integreert nieuwe gevonden informatie met bestaande informatie.
Schat de bruikbaarheid van de informatie in functie van de zoekvraag in.
Raadpleegt informatiebronnen eigen aan het vakgebied.
Integreert de nieuwe inzichten in de eigen kennis.
Verwerkt de geïntegreerde informatie duidelijk in de meest geschikt vorm.
Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.
Herkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten.
Luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren.
Besteedt tijd aan het uitzoeken hoe iets moet, probeert nieuwe werkmethoden onder de knie te krijgen.
Stuurt de eigen aanpak bij op basis van feedback en nieuwe inzichten.
Initiatief nemen.
Zoekt uit zichzelf naar informatie.
Werkt problemen die zich voor doen zelf af, binnen het kader van de opdracht.
Anticipeert op problemen, crisissituaties.
Onderneemt gepaste actie.
Handelen vanuit ethische en deontologische principes.
Herkent een ethisch probleem.
Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.
Realiseert zowel visueel, tekstueel als digitaal een creatief concept.
Kiest voor specifieke technische formaten.
Vertaalt de functionaliteiten naar een interactieve, ergonomisch verantwoorde, omgeving.
Maakt het concept productieklaar, rekening houdend met budget en technische specificaties.
Inhoud
Creatieve concepten bedenken voor multimedia-toepassingen.
Onderzoek realiseren in functie van de opdrachten.
Analyse naar inhoud, doelgroep en beeldvorming.
Vormgeving, layout, typografie en kleurbepaling in functie van de boodschap, het imago en de doelgroep.
Visualiseren van concepten met specifieke software.
Eenvoudige en gevorderde features (gebruik van actieve verf, patronen, penselen, transparanties, maskers, overvloei, verloopnet, stijlen, 3D e.d.) toepassen in functie van de opdrachten.
Usability en Interface Design.
Hanteren van een correcte workflow bij de totstandkoming van een ontwerp.
Tips & trics.
Trends volgen.
Creativiteit stimuleren.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
- Laptop
- Toegepaste Software
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | De student krijgt een opdracht in juni en komt de uitvoering en het resultaat toelichten op het mondeling examen. |