Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

E-Business


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_2815
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Thielemans Wouter

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

    Begincompetentie

    Eindcompetenties Bedrijfskunde

    Eindcompetentie

    IM_BS_IMD_01IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector.Elementair niveau
    IM_BS_IMD_01IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector.Doorgroeiniveau
    IM_BS_IMD_01IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector.Integratieniveau
    IM_BS_IMD_02IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie.Elementair niveau
    IM_BS_IMD_02IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_01IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector.Elementair niveau
    IM_BS_IMS_01IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector.Doorgroeiniveau
    IM_BS_IMS_01IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_03IM_BS_IMS_03 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een ICT-vraagstuk.Elementair niveau
    IM_BS_IMS_03IM_BS_IMS_03 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een ICT-vraagstuk.Integratieniveau

    Leerresultaten

    Herkent ontwikkelingen in de interne en externe (ICT-)omgeving van de organisatie.

    Beoordeelt de relevantie van trends voor de organisatie.

    Vertaalt trends naar de organisatie.

    Verzamelt bestaande gegevens voor concurrentie-analyse en doelgroeponderzoek.

    Rapporteert schriftelijk, mondeling en digitaal tekst, cijfers en grafieken.

    Inhoud


    Overzicht van e-business strategieën.

    Opstellen van een business plan:

    - omgevingsanalyse (trends, concurrentie, doelgroep)

    - doelstellingen (internet scorecard)

    - bedrijfsmodellen


    Studiematerialen

    Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

    Handboeken

    • De Internet Scorecard - Verbeter je online resultaten

    Toledo (Digitale leeromgeving)

    • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

    Evaluatie

    Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten100%
    Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100% De student krijgt vooraf een opdracht die hij/zij moet komen verdedigen op het mondelinge examen.