Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Rich Media Applications


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_2776
Studiepunten 6 Studietijd 180 uur
Opleidingsfase Derde Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Aerts Karina

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Werkcollege
  • Zelfstudie
  • Groepswerk

Begincompetentie

De eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Inleiding tot Rich Media Applications

De eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Website automatisatie

Eindcompetentie

IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Integratieniveau
IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Integratieniveau
IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Integratieniveau
IM_BS_IMD_04IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.Integratieniveau
IM_BS_IMD_06IM_BS_IMD_06 - Multimedia-applicaties ontwerpen.Integratieniveau
IM_BS_IMD_07IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen.Integratieniveau

Leerresultaten

De student probeert zelfstandig nieuwe werkmethoden onder de knie te krijgen, ook wanneer deze niet expliciet in de les aan bod zijn gekomen, en stuurt de eigen aanpak bij op basis van feedback en nieuwe inzichten.

De student werkt problemen die zich voordoen tijdens het uitwerken van opdrachten zelfstandig af en neemt uit eigen beweging initiatief om zulke problemen de baas te kunnen. Het uitwerken van een project tegen een vastgestelde deadline is de verantwoordelijkheid van de student.

De student gaat ethisch om met bronbestanden, broncode en libraries die online of in handboeken teruggevonden worden. Plagiaat of het onrechtmatig gebruiken en aanpassen van bestaande broncode kan niet.

De student vertaalt een functioneel ontwerp naar een RMA met oog voor een rijke, relevante gebruikerservaring.

De student kent de best practices aangaande de applicatie-architectuur van een RMA en kan deze toepassen op basis van het flex-framework.



Inhoud

Custom drag & drop

Custom Events

Gebruik van API's

Filters en transitions

Rich forms

Spark skinning

Deployment van een Flex/Air applicatie

Het verschil tussen AIR en Web: welke mogelijkheden zijn er?

Datahandling in een flex interface via:


  • XML

  • RSS feeds

  • MySql databank: webservices, PHP scripts

  • filteren, sorteren in ArrayCollections

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Flash Builder 4 and Flex 4 Bible

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen met computer100% De student krijgt een opdracht na de eerste examenkans, die hij moet presenteren en verdedigen op het mondelinge examen.