Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Rich Media Applications
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
IM_2776 |
6 |
180 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Groepswerk
Begincompetentie
De eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Inleiding tot Rich Media Applications
De eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Website automatisatie
Eindcompetentie
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_06 | IM_BS_IMD_06 - Multimedia-applicaties ontwerpen. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_07 | IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student probeert zelfstandig nieuwe werkmethoden onder de knie te krijgen, ook wanneer deze niet expliciet in de les aan bod zijn gekomen, en stuurt de eigen aanpak bij op basis van feedback en nieuwe inzichten.
De student werkt problemen die zich voordoen tijdens het uitwerken van opdrachten zelfstandig af en neemt uit eigen beweging initiatief om zulke problemen de baas te kunnen. Het uitwerken van een project tegen een vastgestelde deadline is de verantwoordelijkheid van de student.
De student gaat ethisch om met bronbestanden, broncode en libraries die online of in handboeken teruggevonden worden. Plagiaat of het onrechtmatig gebruiken en aanpassen van bestaande broncode kan niet.
De student vertaalt een functioneel ontwerp naar een RMA met oog voor een rijke, relevante gebruikerservaring.
De student kent de best practices aangaande de applicatie-architectuur van een RMA en kan deze toepassen op basis van het flex-framework.
Inhoud
Custom drag & drop
Custom Events
Gebruik van API's
Filters en transitions
Rich forms
Spark skinning
Deployment van een Flex/Air applicatie
Het verschil tussen AIR en Web: welke mogelijkheden zijn er?
Datahandling in een flex interface via:
- XML
- RSS feeds
- MySql databank: webservices, PHP scripts
- filteren, sorteren in ArrayCollections
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Flash Builder 4 and Flex 4 Bible
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | De student krijgt een opdracht na de eerste examenkans, die hij moet presenteren en verdedigen op het mondelinge examen. |