Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Interactive Marketing


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_2558
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Derde Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Van Edom Peter

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Hoorcollege
  • Practicum

Begincompetentie

Eindtermen secundair onderwijs

Eindcompetentie

IM_BS_IMD_05IM_BS_IMD_05 - Managen van een multimediaproject/product/applicatie.Integratieniveau

Leerresultaten

- Websitestatistieken kunnen installeren en interpreteren
- Stelt op basis van de analyse van de webstatistieken relavante adviezen op voor het bedrijfsbeleid.
- HTML-emails opstellen die toegankelijk zijn in de populairste emailclients en webmailplatformen
- HTML-emails versturen naar een grote groep respondenten met gespecialiseerde software
- de respons van emailcampagnes analyseren
- een idee hebben van het interactief communicatielandschap in België
- een prijsofferte en planning kunnen opstellen voor een beperkte bedrijfswebsite
- Websites kunnen optimaliseren voor zoekmachines
- een idee hebben van de status van het internet en zijn gebruikers

Inhoud

- het interactieve landschap in Belgiƫ

- Inleiding interactieve marketing 

- E-mailmarketing

- websitestatistieken

- Good practices in interactieve marketing

- Zoekmachineoptimalisatie

- Online advertising en Google ads

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100% De student krijgt een opdracht die hij komt verdedigen op het mondeling examen