Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Customer Relationship Management
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
IM_4274 |
4 |
120 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Thielemans Wouter
- Vandermeiren Chris
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van Bedrijfskunde en bij voorkeur ook van Enterprise Resource
Planning (ERP)
Eindcompetentie
IM_BS_IMS_01 | IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_02 | IM_BS_IMS_02 - Managen van een ICT-project. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_04 | IM_BS_IMS_04 - Ondersteunen van het bedrijfsbeleid. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_05 | IM_BS_IMS_05 - Bedrijfstoepassingen implementeren. | Integratieniveau |
Leerresultaten
Realiseert affiniteit met technologieën en leveranciers.
Heeft inzicht in de aspecten en het verloop van een ICT-project.
Herkent de essentiële klantgerelateerde elementen in een bedrijf, kan deze kaderen en ondersteunen via ICT.
Heeft inzicht in de plaats die bedrijfstoepassingen innemen als ondersteunende technologie voor het bedrijfsbeleid.
Begrijpt een probleemsituatie van een eindgebruiker van bedrijfstoepassingen.
Stemt de ICT af op de business via configuratie (bijv. parameters instellen) of customizatie (bijv. nieuwe attributen, entiteiten, relaties).
Inhoud
Vertrekkend vanuit een CRM-strategie worden studenten via oefeningen met en zonder een CRM-applicatie wegwijs gemaakt in operationele CRM (sales-/service-/marketingautomatisatie, configuratie en customizatie) en analytische CRM (OLAP en datamining).
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | |