Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Frans-Engels
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
IM_4828 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Vliegen Rita
- Ismaël Verstraete Yves
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Oefensessie
- Groepswerk
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties Frans 2
Eindcompetenties Engels 2
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05.1 | IM_AC_05.1. Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05.1 | IM_AC_05.1. Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels. | Elementair niveau |
IM_AC_05.2 | IM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05.2 | IM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student zoekt de vereiste informatie op en maakt een degelijke synthese van deze informatie of van de aangeboden informatie.
De student begrijpt een langere tekst/video/audiomateriaal en volgt een complexere redenering.
De student legt de informatie/standpunten/ideeën van de schrijver/spreker mondeling uit en antwoordt met de nodige argumenten op kritische vragen over deze informatie.
De student maakt geen fouten die tot onbegrip leiden en toont een betrekkelijk grote beheersing van de grammatica. Hij spreekt in volzinnen en kan zijn vergissingen corrigeren. Hij gebruikt specifieke woordenschat i.v.m. het onderwerp en kan ook termen uit het geraadpleegde materiaal verklaren.
De student drukt zich correct uit bij het solliciteren i.e. hij schrijft een c.v. en een sollicitatiebrief en beantwoordt de typische vragen van een sollicitatiegesprek op voldoende wijze.
De student is in staat een aanvaardbare mail te schrijven.
De student geeft een presentatie in het Engels en gebruikt hierbij de nodige presentatie vaardigheden.
De student neemt deel aan een debat, kan een stelling innemen en drukt zich voldoende goed uit.
Europees taalniveau Engels B1/B2
Europees taalniveau Frans B1
Inhoud
Interculturele communicatie, solliciteren, studieteksten en audiovisueel materiaal
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 25% | Voor Frans 2 keer 25% van het totaal | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 40% | Voor Engels 40% van het totaal | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 25% | Voor Frans 25% van het totaal | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 10% | Voor Engels 10% van het totaal |