Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Inleiding tot Rich Media Applications
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
IM_4825 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Aerts Karina
- Messens Anneliese
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
De eindcompetenties van Inleiding tot objectgeoriënteerd programmeren
De eindcompetenties van Webtechnologie 1
Eindcompetentie
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Elementair niveau |
IM_BS_IMD_07 | IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student raadpleegt zelfstandig informatiebronnen en integreert nieuw gevonden informatie met bestaande informatie om zo te komen tot een oplossing voor een specifiek probleem.
De student plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder stress staat.
De student gaat ethisch om met bronbestanden, broncode en libraries die online of in handboeken teruggevonden worden. Plagiaat of het onrechtmatig gebruiken en aanpassen van bestaande broncode kan vanzelfsprekend niet.
De student vertaalt een functioneel ontwerp naar een eenvoudige RMA.
De student kan de theorie van objectgeoriënteerd programmeren toepassen in flex-builder: werken met classes, objecten, methodes.
Inhoud
Flex/AIR fundamentals
MXML
AS3
Databinding
Layouting
Navigation (viewstates en navigatiecontainers)
Custom components
Eventhandling
Styling
Datahandling (datacontainers, Arraycollections, XML)
Effects
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
De student moet zowel geslaagd zijn voor het examen als voor de opdrachten, om een credit te kunnen halen voor dit opleidingsonderdeel.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 30% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen met computer | 70% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 30% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 70% | |