Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Content Management Systemen
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
IM_2556 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Webtechnologie 1
Eindcompetenties Programmeren 1 (IMS) of Inleiding tot objectgeoriënteerd programmeren (IMD)
Eindcompetenties Databanken 1
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_01 | IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_10 | IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
Kwaliteitsvol handelen door problemen flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. (IM_AC_01)
De student controleert het eigen werk.
De student werkt ook onder tijdsdruk zorgvuldig en nauwgezet met oog voor detail en afwerking.
Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. (IM_AC_02)
De student analyseert nieuwe vraagstukken/cases vanuit diverse gezichtspunten.
De student gaat systematisch te werk in het analyseren van het vraagstuk/case.
De student stelt relevante vragen.
De student weegt alternatieven tegenover elkaar af.
De student legt verbanden tussen verschillende soorten informatie.
Informatie verwerven en verwerken (IM_AC_03)
De student raadpleegt informatiebronnen eigen aan het vakgebied.
De student integreert de nieuwe inzichten in de eigen kennis.
Initiatief nemen. (IM_AC_09)
De student zoekt uit zichzelf naar informatie.
De student werkt problemen die zich voor doen zelf af, binnen het kader van de opdracht.
Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. (IM_BS_IMD_04)
De student is zich bewust van de juridische aspecten m.b.t. IT-en auteurswetgeving en privacy.
De student vertaalt de multimediastrategie in een creatief concept.
De student realiseert zowel visueel, tekstueel als digitaal een creatief concept.
Managen van relevante trends in de ICT-sector. (IM_BS_IMS_01)
De student beoordeelt de relevantie van trends voor de organisatie.
De student denkt platformonafhankelijk.
De student ontwikkelt en bekwaamt zich en blijft alert voor nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied.
Webapplicaties ontwikkelen. (IM_BS_IMS_10)
De student heeft inzicht in de plaats die CMS innemen als ondersteunende technologie voor webtoepassingen.
De student heeft kennis van de verschillende componenten van een CMS.
De student herkent en beschrijft de content management noden van een gegeven scenario.
De student configureert de verschillende componenten van een CMS en combineert ze tot een goed werkend geheel.
Inhoud
Inhoud
Kernbegrippen en essentie van content management systemen (CMS)
Introductie tot bekende open-source pakketten: Joomla, WordPress, Drupal,...
Bouwen van een webapplicatie in Drupal 7
Introductie op theming voor Drupal 7
Opdracht met CMS Drupal 7
Configuratie
Nodes
Menus
Modules
Blocks & regions
Themes
...
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 50% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen met computer | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | |