Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement

Visual communication 2


Opleiding Bachelor in het communicatiemanagement Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer COM_5493
Studiepunten 4 Studietijd 120 uur
Opleidingsfase Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

Onderwijstaal

  • Nederlands
  • Engels

Onderwijsvorm

    Begincompetentie

    Final competences "Visual Communication 1".

    Eindcompetentie

    COM_AC_01COM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Doorgroeiniveau
    COM_AC_03COM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatieDoorgroeiniveau
    COM_AC_04COM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Doorgroeiniveau
    COM_AC_12COM_AC_12 - Gegevens bruikbaar maken en houden, statistisch verwerken en operationeel maken voor het administratief ondersteunen van het beleid.Doorgroeiniveau
    COM_BS_01COM_BS_01 - Managen van relevante trends binnen het communicatiebeleid.Doorgroeiniveau
    COM_BS_04COM_BS_04 - Realiseren van communicatie in vorm en inhoud.Doorgroeiniveau

    Leerresultaten

    COM_Common Competences



    - the student checks his or her own work.

    - the student raises his or her rate of work if the circumstances ask for.

    - the student integrates new information with existing information.

    - the student uses a professional vocabulary.

    - the student understands technical terminology of the profession.

    - the student processes information by applying the proper software and the internet.

    - the student makes information operational:

      posters, advertisements, leaflets and uncomplicated websites, web animation





    COM_Professional Competences

    - the student translates the communication into a creative concept.

    - the student evaluates the relevance of contemporary communication trends.

    - the student realises a creative concept, visual as well as textual.

    Inhoud

    Graphic Design:

    - Concept mind: to encourage creative concepts

    - Visual research

    - Realize production with Indesign and Photoshop and Dreamweaver

    - Use basic principals of lay-out

    - Designing in function. message, image and audience.

    - Designing with color images and corporate Identity: ingredients for a corporate branding campaign

    - Designing for digital publications



    Webdesign:

    - Web terminology

    - Functional design for web applications

    Studiematerialen

    Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

    Toledo (Digitale leeromgeving)

    • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

    Evaluatie

    Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten100%
    Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%