Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement
Communicatiebureau supo
Bachelor in het communicatiemanagement |
2011-12 |
nvt |
COM_5456 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Jamaels Inge
- Van Herreweghen Pieter
- Van Edom Peter
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Alle eindcompetenties van eerste en tweede programmajaar (modeltraject) van de professionele bacheloropleiding Communicatiemanagement.
Eindcompetentie
COM_AC_01 | COM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
COM_AC_04 | COM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
COM_AC_05 | COM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
COM_AC_06 | COM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
COM_AC_07 | COM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement | Integratieniveau |
COM_AC_08 | COM_AC_08 - Professioneel omgaan met diverse actoren en partners | Integratieniveau |
COM_AC_09 | COM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
COM_BS_01 | COM_BS_01 - Managen van relevante trends binnen het communicatiebeleid. | Integratieniveau |
COM_BS_04 | COM_BS_04 - Realiseren van communicatie in vorm en inhoud. | Integratieniveau |
COM_BS_05 | COM_BS_05 - Managen van een communicatieproject. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student plant en organiseert op gepaste manier een communicatiecampagne/actie voor supo of een samenwerkingsovereenkomst met interne of externe partners, zodat alle activiteiten stipt, vlot en correct afgehandeld worden.
De student voert meerdere keren een gerichte ptp-evaluatie uit van de andere medewerkers van 'Communicatiebureau supo'.
De student kan op een gepaste manier deel nemen aan een functioneringsgesprek.Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties.
De student voert op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken , hij leidt en coördineert de gesprekken met interne en externe supo-partners.
De student staat externe en interne klanten van supo , opdrachtgevers, partners en medewerkers zelf te woord, verwijst door, kondigt ze aan, stelt ze voor...
De student voert een vlotte en professionele correspondentie en heeft hierbij oog voor de eigenheid van de gesprekspartners en voor de eigenheid van supo als bedrijf en als medium.
De student werkt samen met collega’s en/of externe toeleveranciers om de communicatie-opdracht professioneel uit te voeren.
De student beheert de supo-website/community in samenspraak met de studenten journalistiek.
De student organiseert op gepaste manier met een vooraf bepaald budget een project (campagne, persmededeling, evenement, …) voor supo.
De student begrijpt de visie en de managementstrategie van supo, zodat hij dit bedrijf/merk vanuit marketingcommunicatie-standpunt adequaat kan ondersteunen.
De student anticipeert op problemen en crisissituaties die zich voordoen in het kader van zijn projecten bij het 'Communicatiebureau supo' en vindt hiervoor de gepaste oplossing.
De student scant en interpreteert de maatschappelijke trends die relevant zijn in relatie tot supo als bedrijf en tot zijn doelgroepen.
De student gebruikt grafische en audiovisuele programma's en wendt ze aan om zelf een eenvoudig communicatiemiddel te produceren. Hij/zij stuurt toeleveranciers aan voor de uitvoering van meer complexe communicatiemiddelen.
De student verleent op basis van zijn kennis en inzicht in marketing,communicatie en verkoopstechnieken een adequaat advies binnen de marketingcontext en-strategie van het 'supo bedrijf'.
De student stelt een correct budget voor zijn projecten bij 'communicatiebureau supo' op en bewaakt het.
De student bewijst de ROI van zijn project (communicatiecampagne/actie voor supo of een samenwerkingsovereenkomst met interne of externe partners) .
Inhoud
Uitbouw en opvolging van de interne en externe communicatie voor het cross-mediaal(print,radio,TV,internet)leerplatform,supo.
Commercialisering van de advertentiemogelijkheden bij het cross-mediaal(print,radio,TV,internet)leerplatform,supo.
De studenten werken, in samenspraak met de supo-verantwoordelijken en onder intensieve begeleiding van de docent,de meest adequate oplossingen uit voor een reeks vooropgestelde communicatieproblemen.
Doelstelling is dat de studenten van 'Communicatiebureau supo' fungeren als een marketingcommunicatie-team dat ondersteuning biedt voor het leerbedrijf supo.
Zij maken hiervoor gebruik van een mix van PR-,Event- en andere Commerciële communicatie-instrumenten.
Een specifieke omschrijving van de te realiseren projecten wordt via Toledo ter beschikking gesteld.
Elke student bevestigt zijn engagement voor de projecten waarvoor hij/zij verantwoordelijkheid draagt middels een 'voor akkoord' handtekening van de betreffende opdracht.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 100% | |