De student kan ervoor zorgen dat elke vorm van communicatie bij de juiste doelgroep terechtkomt via het geijkte kanaal en zorgen voor opvolging indien nodig.
De student begrijpt op een correcte en efficiënte manier het onderdeel “strategie” in een reclamecampagne, beoordeelt dit kritisch en is in staat zelf een strategische onderbouw voor een campagne uit te werken.
De student kan een kwaliteitsvolle briefing opbouwen en kan deze briefing toelichten bij de betrokken doelgroepen.
De student communiceert beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen (in een vakjargon eigen aan reclame) aan specialisten en/of leken.
De student kan op een gepaste manier met een vooraf bepaald budget een professioneel mediaplan uitwerken.
De student bouwt een kwaliteitsvolle redenering op in zijn reclamestrategie, waarbij hij/zij rekening houdt met reeds eerder verworven kennis, ervaringen en competenties.
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van reclamestrategie en mediaplanning en doet op basis hiervan eigen voorstellen.
De student moet erover waken dat de fasen "strategie" en "mediaplanning" van een reclamecampagne volgens de criteria van het beroepenveld worden nageleefd en toegepast.