Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 2 (BMA/BIO)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_5462 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1 (BMA)
Eindcompetentie
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_10 | BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De leerresultaten worden binnen het Europese taalniveau gesitueerd als volgt:
Begrijpen luisteren: B2-C1
Begrijpen lezen: B2-C1
Spreken productie: B2
Spreken interactie: B2
Schrijven: B2
- De student begrijpt uiteenzettingen over vertrouwde onderwerpen uit de actualiteit of de werkomgeving.
- Hij/Zij begrijpt beroepsgerelateerde instructies/woordenschat in min of meer duidelijk gesproken standaardtaal.
- De student verzamelt gegevens in het Engels; analyseert, structureert en synthetiseert de verzamelde informatie, individueel of in groep. Hij verwerkt deze in een mind map of kenniskaart en presenteert deze gegevens met behulp van audio-visuele middelen. [korte presentatie]
- Hij/Zij beheerst de correcte presentatietechnieken en kan ze in de praktijk zetten.
- Hij/Zij stelt vragen, verstrekt informatie in een gesprek (interactie klas) en neemt actief deel aan eenvoudige gesprekken over vertrouwde onderwerpen.
- Hij/Zij verdiept zijn/haar economische woordenschat verder [zakelijk Engels]
- Hij/Zij maakt zich de morfologie en grammatica van de taal, gedeeltelijk op zelfstandige basis verder eigen.
- De student weet zijn functioneren te evalueren en bij te sturen. Hij formuleert verbeterpunten. [presentaties en schriftelijke taken].
- Hij/Zij doet ook een beroep op externe bronnen om de gewenste kwaliteit te behalen [het internet, spellingscontrole, woordenboeken, overleg met medestudenten en docent].
- Hij/Zij draagt ook constructief bij tot groepswerk en heeft respect voor de inbreng van anderen.
- Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de student aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling; intonatie en structuur. [spreek- en schrijfoefeningen]
- De student respecteert gemaakte afspraken.
Inhoud
Luisteren: studenten leren Engelse teksten, audio- en videomateriaal i.v.m. marketing begrijpen en breiden hun Engelse zakelijke woordenschat uit.
Lezen en schrijven: Ze lezen ook zelfstandig een aantal opgegeven teksten en leren teksten samenvatten o.a. aan de hand van mind maps (kenniskaarten).
Spreken: Ze oefenen spreekvaardigheid (korte presentatie over zelf gekozen onderwerp gerelateerd aan de opleiding, vergaderen)
Grammatica: Occasionele herhaling en herhaling in zelfstudie.
‘Cambridge English for Marketing'
Woordenschat: Professional English in Use Marketing (units 1-25)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Cambridge English for marketing
- Professional English in Use Marketing
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Het eindcijfer dat aan de student wordt toegekend berust op een generieke beoordeling.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 60% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | |