Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Bedrijfseconomische informatieverwerking 2 (BFV)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_5240 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Computervaardigheden en Bedrijfseconomische informatieverwerking 1
Eindcompetentie
BM_AC_03 | BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Integratieniveau |
BM_AC_08 | BM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Integratieniveau |
BM_BFV_05 | BM_BFV_05 - Ondersteunen van het bedrijfsbeleid. | Integratieniveau |
Leerresultaten
1. Als informatiebeheerder kan de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiënt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen doorstromen naar anderen
2. De student verzamelt een aantal relevante socio-demografische, adres-, betalings-, aankoop- en verkoopgegevens om een directmarketingactie te kunnen uitvoeren.
3. De student registreert de respons van bestaande en potentiële klanten en maakt een updating hiervan in tabellen.
4. De student voert op een gebruiksvriendelijke manier de geregisteerde gegevens in via een formulier
5. De student ontwerpt op basis van selectie- en sorteercriteria queries om de doelgroep, die beantwoordt aan het gewenste consumentenprofiel, te kunnen benaderen via een aangepaste directmailingactie.
6. De student drukt de geglobaliseerde resultaten af in rapportvorm.
7. De student ontwerpt etiketten en maakt mailings aan met behulp van Word en Access.
8. De student synthetiseert verzamelde gegevens in draaitabellen en in een visuele vorm onder de vorm van draaigrafieken.
9. De student importeert en exporteert gegevens en resultaten naar andere softwarepakketten
De generieke beoordelingsniveaus voor de cesuurbepaling binnen dit OLOD worden toegelicht op het digitaal leerplatform Toledo.
Inhoud
Access
De student verzamelt vooraf relevante gegevens, normaliseert de gegevensstructuur en verwerft inzicht in de principes van de relationele databases.
De student voert de geregistreerde gegevens in via tabellen en op een meer gebruiksvriendelijke manier via formulieren.
De student spoort relevante informatie op met queries. De student drukt geglobaliseerde resultaten af in rapportvorm en maakt mailings aan met behulp van Word en Access.
Tabellen ontwerpen, primaire sleutel – Opmaak - Invoercontrole - Selecteren van gegevens met selectiefilter en formulierfilter
Relaties leggen tussen tabellen
Selectiequery's met meerdere criteria, groepstotalen, kruistabellen, parameters, unieke waarden – Actiequeries Formulieren : ontwerp van de secties, aanpassen van de opmaak, wijzigen van de eigenschappen van de besturingselementen – Gebruik in de werkset van een label, afhankelijk en niet afhankelijk object, keuzelijst,keuzelijst met invoervak, aankruisvak, groepsvak,keuzerondje, wisselknop,commandoknop - Hoofd en subformulieren
Rapporten (inclusief groepsonderbreking) en etiketten
Draaitabellen en draaigrafieken
Mailmerge : koppeling met Ms Word
Schakelborden
Integratie met Ms Excel en Ms Word
Macro’s
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen met computer | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | |