Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 3 (BFV)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_3524 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 2 (BFV)
Eindcompetentie
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_10 | BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau als volgt gesitueerd:
Begrijpen luisteren: C1
Begrijpen lezen: C1
Spreken productie: B2
Spreken interactie: B2
Schrijven: B2
- De student verzamelt gegevens in het Engels; analyseert, structureert en synthetiseert de verzamelde informatie, individueel of in groep. Hij verwerkt deze in een mind map of kenniskaart en presenteert deze gegevens met behulp van audio-visuele middelen. [presentatie]
- De student schrijft eenvoudige Engelse rapporten en brieven en kan hierbij onderscheid maken tussen formeel en informeel taalregister.
- Hij/Zij beheerst de correcte presentatietechnieken en kan ze in de praktijk zetten.
- Hij/Zij stelt vragen, verstrekt informatie in een gesprek (interactie klas) en neemt actief deel aan groepsgesprekken.
- Hij/Zij verdiept zijn/haar economische woordenschat verder. [zakelijk Engels]
- De student weet zijn functioneren te evalueren en bij te sturen. Hij formuleert verbeterpunten. [presentaties en schriftelijke taken]. - Hij/Zij doet ook een beroep op externe bronnen om de gewenste kwaliteit te behalen [het internet, spellingscontrole, woordenboeken, overleg met medestudenten en docent].
- Hij/Zij draagt ook constructief bij tot groepswerk en heeft respect voor de inbreng van anderen. - Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de student aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling; intonatie en structuur. [spreek- en schrijfoefeningen]
- De student respecteert gemaakte afspraken.
Inhoud
Studie van economische topics uit: - MacKenzie, I. (2010). English for Business Studies: A course for Business Studies and Economics students - Student's Book (Units 7-21) 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press (ISBN 0 521 75285 X)
- Woordenschat: uitbreiding van algemene woordenschat en idiomatische uitdrukkingen en van functionele woordenschat ivm het vakgebied financiën en verzekeringen; gedeeltelijk aangeboden als zelfstudiepakket.
- Spelling: occasionele spelling hints.
- Grammatica: occasionele herhalingen.
- Mondelinge communicatie: praktische oefeningen ivm communicatievaardigheid: presentatie van persoonlijk werk; lees- en luistervaardigheid mbt zakelijke teksten.
- Schriftelijke communicatie: Mindmapping: techniek om te noteren en/of samen te vatten; samenvatten van teksten; schrijven van emails en rapporten.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- English for Business Studies: A course for Business Studies and Economics students - Student's Book
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Het eindcijfer dat aan de student wordt toegekend berust op een generieke beoordeling.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 40% | |