Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Project Ondernemen: Logistiek
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_4782 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Celis Kerstien
- Suykens Beatrice
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van opleidingsonderdeel 'Bedrijfsmanagement' en 'Internationale Handel 1'
Eindcompetentie
BM_AC_01 | BM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_02 | BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_06 | BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
BM_AC_07 | BM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen in het kader van projectmanagement. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_11 | BM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De student lost een eenvoudige opdracht (die verband houdt met bedrijfsbeleid) in groep op.
De student stelt gepaste vragen aan docenten/vertegenwoordigers van het bedrijfsleven voor het oplossen van de opdracht.
De student doet het gepaste opzoekingswerk in het kader van de opdracht.
De student presenteert (mondeling en schriftelijk) het resultaat van de opdracht.
De student brainstormt in groep.
De student werkt in groep (vergaderen samen, document op elektr. platform van de groep posten...).
Inhoud
De studenten kiezen uit een aantal aangeboden ondernemingsprojecten.
Deze ondernemingsprojecten worden uitgevoerd in kleine groepen die vooraf samengesteld zijn op basis van woon(verblijf-)plaats door de docenten.
Over de verschillende afstudeerrichtingen van bedrijfsmanagement heen worden grotere interdisciplinaire teams (10-tal studenten) samengesteld, op basis van woon(verblijf-)plaats.
Studenten werken een 'logistiek plan' en een business plan uit volgens richtlijnen meegedeeld tijdens contacturen, begeleidingssessies en op Toledo.
-Hiertoe stellen zij op voorhand een planning op(rekening houdend met de vooropgestelde marges en deadlines) en geven zij een schatting van benodigde resources (tijd en andere middelen). Tijdens het proces vullen de studenten time-sheets in.
-Hierbij handelen ze vanuit ethische en deontologische principes.
-Hierbij handelen ze vanuit duurzaamheidsprincipes.
-Hiertoe organiseren zij (minstens) wekelijks een vergadering, die beurtelings door de teamleden wordt voorbereid en verslaan.
Evaluatie
Bij de evaluatie wordt rekening gehouden met volgende aspecten:
-Portfolio voor procesevaluatie en reflectie
-Peer- en zelfevaluatie als corrigerende factor
-Time-sheets
-Tussentijdse presentatie(s)
-Eindpresentatie
-Eindrapport
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans - deel 1 | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | |