Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 1 (BFV)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_4755 |
3 |
90 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Begrijpen luisteren: B1
Begrijpen lezen: B2
Spreken productie: B1
Spreken interactie: A2-B1
Schrijven: A2-B1
Eindcompetentie
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_10 | BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau als volgt gesitueerd:
Begrijpen luisteren: B1-B2
Begrijpen lezen: B2
Spreken productie: B1
Spreken interactie: B1
Schrijven: B1
- De student verzamelt onder begeleiding gegevens in het Engels, analyseert, structureert en synthetiseert deze informatie en presenteert zijn of haar bevindingen [presentatie]
- De student stelt vragen en verstrekt informatie in een gesprek of aan de telefoon. [socializing, telephoning, unit 8]
- De student maakt een onderscheid tussen een formeel en een informeel taalregister en tracht rekening te houden met culturele verschillen. [socializing, telephoning]
- De student hanteert een steeds grotere woordenschat zakelijk Engels.
- De student werkt zelfstandig en is in staat zijn of haar eigen functioneren te evalueren en bij te sturen. [zelfstudie spelling, zelfstudie grammatica]
- Wanneer nodig doet de student een beroep op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te behalen: vb. vragen stellen in de klas; overleggen met medestudenten; raadplegen van woordenboeken; gebruiken van spellingscontrole; opzoeken op het Internet.[presentatie; schrijfoefeningen]
- Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de student aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling; intonatie en indeling (structuur).[spreek- en schrijfoefeningen]
Inhoud
- Spelling
- Grammatica
- Brook-Hart, G. (2006). Business Benchmark Upper Intermediate Student’s Book BEC Vantage edition (24 units). Cambridge: Cambridge University Press. (ISBN-13 978-0-521-67116-3) 12 units gegroepeerd in 3 delen: Human resources; Marketing, Starting new business activities. Het boek biedt naast woordenschat en grammatica (Language work)zowel lees- en luisteroefeningen als spreek- en schrijfoefeningen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Business Benchmark Upperintermediate Bec Vantage Edition
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
eerste examenkans in januari (mondeling)
tweede examenkans in augustus/september (mondeling)
Het eindcijfer dat aan de student wordt toegekend berust op een generieke beoordeling.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |