Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 3 (BIO)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_3654 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1 en Engels 2
Eindcompetentie
BM_AC_02 | BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
BM_AC_03 | BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Integratieniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_10 | BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De leerresultaten worden binnen het Europese taalniveau gesitueerd als volgt:
Begrijpen luisteren: C1
Begrijpen lezen: C1
Spreken productie: B2
Spreken interactie: B2
Schrijven: B2
De student begrijpt Engelstalige vakliteratuur. Hij kan daarbij nieuwe woorden begrijpen vanuit de context.
De student verzamelt gegevens in het Engels. Hij/zij beoordeelt deze op hun betrouwbaarheid en relevantie. analyseert, structureert en synthetiseert de verzamelde informatie, individueel of in groep. Hij verwerkt deze in een mind map of kenniskaart en presenteert deze gegevens met behulp van audio-visuele middelen. Hij/zij beheerst de correcte presentatietechnieken en kan ze in de praktijk aanwenden.[presentatie]
De student stelt vragen, verstrekt informatie in een gesprek (interactie klas) en neemt constructief deel aan groepsgesprekken met respect voor de inbreng van anderen.
De student onderhandelt in het Engels en overtuigt in een face-to-face gesprek De student past zijn taalregister aan de situatie aan. Hij/zij kent het verschil tussen formele en informele Engelse taal en hanteert een formele taal bij het schrijven van samenvattingen.
De student communiceert mondeling en schriftelijk op een genuanceerde manier en in een correcte taal een persoonlijk standpunt. Hij argumenteert daarbij in correct Engels. De student denkt na over ethische en maatschappelijke vragen en neemt hierbij een beredeneerd standpunt in.
De student scherpt zijn kennis van woordenschat en grammatica gedeeltelijk op zelfstandige basis aan.
De student weet zijn functioneren te evalueren en bij te sturen. Hij/zij formuleert ook verbeterpunten.
De student doet een beroep op externe bronnen om de gewenste kwaliteit te behalen.(het Internet, spellingscontrole, woordenboeken, overleg met medestudenten en docent) Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de student aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling, intonatie en structuur.
De student respecteert gemaakte afspraken.
Inhoud
- Studie van recente zakelijke teksten.
- Woordenschat: uitbreiding van algemene woordenschat en idiomatische uitdrukkingen en van functionele woordenschat ivm het vakgebied ondernemen, gedeeltelijk aangeboden als zelfstudiepakket.
- Grammatica: occasionele herhaling en herhaling in zelfstudie van o.a. 'modal verbs'.
- Mondelinge communicatie: praktische oefeningen ivm communicatievaardigheid: presentatie van persoonlijk werk; lees- en luistervaardigheid mbt zakelijke teksten.
- Schriftelijke communicatie: mindmapping: een techniek om te noteren en/of samen te vatten; samenvatten van teksten; schrijven van rapporten.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Cambridge English for Job-Hunting
Toledo (Digitale leeromgeving)
Evaluatie
Het eindcijfer dat aan de student wordt toegekend berust op een generieke beoordeling.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 60% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | |