Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 2 (BLM)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_3497 |
4 |
120 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Oefensessie
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1
Eindcompetentie
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_06 | BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europees taalniveau B1 à B2 gesitueerd.
1. Informatiebeheerder:
1.1. De student zoekt zelfstandig informatie over een zelfgekozen topic i.v.m.logistiek op, synthetiseert en verwerkt deze met een of meerdere klasgenoten tot een degelijke gestructureerde Powerpointpresentatie.
1.2. De student volgt wekelijks de Engelstalige nieuwsberichten, en selecteert een aantal items die hij synthetiseert en voorstelt aan de klasgenoten.
2. Communicator:
2.1. De student communiceert op een gepaste wijze mondeling en schriftelijk in het Engels d.m.v. rollenspel en via brieven en E-mails in een beroepsspecifieke context. Hij hanteert daarbij een juist register (formeel/informeel) en past de regels van de grammatica correct toe.
2.2. De student presenteert een vakgerelateerd topic en een aantal nieuwsitems. De student begrijpt Engelstalige vakliteratuur en Engelstalige documenten. De student verwerkt zelfstandig Engelse beroepsspecifieke terminologie en gebruikt deze ook actief.
3. Kwaliteitsbewaker
3.1. Bij het opzoeken van informatie en bij presentaties staat de student kritisch tegenover gepresenteerde analyses, en evalueert zichzelf en medestudenten dusdanig.
3.2. Hij luistert actief naar feedback en streeft naar verbetering.
Inhoud
Tekstbegrip: lezen en beroepsspecifieke woordenschat: via beroepsgerichte teksten en oefeningen (deels in de klas, deels als zelfstudie). Opzoeken van Engelstalig materiaal voor de presentaties.
Schrijven: een zakelijke brief en E-mail
Grammatica: herhaling van de voornaamste basisgrammatica en focus op o.a. modal verbs, verschillen tussen Nederlands en Engels.
Spreken: Conversatieoefeningen en rollenspel (telefoneren, onderhandelen). Wekelijkse commentaar over actuele gebeurtenissen. Studenten geven ook twee presentaties in groep: een nieuwsbulletin van een hele week en een zelfgekozen (logistiek-gerelateerd) topic.
Luisteren: Studenten volgen het Engelstalige nieuws en rapporteren wekelijks in de klas. De student verwerkt zelfstandig de cursus voor zelfstudie "Thematic Vocabulary list and exercises for self-study".
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
- Engels 2
- Thematic Vocabulary list & exercises for self-study
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 60% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 40% | |