Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement

Marketingcommunicatie


Opleiding Bachelor in het bedrijfsmanagement Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer BM_888
Studiepunten 6 Studietijd 180 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Van Damme Ann

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Hoorcollege
  • Groepswerk

Begincompetentie

Eindcompetenties opleidingsonderdeel 'Bedrijfsmanagement'

Eindcompetentie

BIO_03BIO_03 - Een strategisch communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen.Elementair niveau
BM_AC_02BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Doorgroeiniveau
BM_AC_03BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerkenDoorgroeiniveau
BM_AC_06BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie.Doorgroeiniveau
BM_AC_09BM_AC_09 - Initiatief nemen.Doorgroeiniveau
BM_BMA_06BM_BMA_06. Communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen.Elementair niveau

Leerresultaten

De student kan een Marketing Communicatieplan opstellen in verschillende stappen.

De student begrijpt en kent het vak jargon ivm marketing communicatiebeleid; hij/zij kan deze kennis toepassen in een opdracht.

De student kan op een kritische en adequate manier communicatiecampagnes beoordelen en bespreken.

De student kan een kwaliteitsvolle redenering opbouwen, zowel schriftelijk als mondeling.

Inhoud

Het vak “Marketing Communicatie” omvat een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van Marketing Communicatie. De inhoud van het vak is als volgt opgevat: • Introductie : geïntegreerde communicatie & merkenbeleid • Hoe werkt communicatie ? Een kritische analyse van verschillende theoretische modellen. • Het opstellen van een Marketing Communicatie plan: • Marcom doelgroepen bepalen • Marcom doelstellingen bepalen • 0pstellen van een Marcom budget • Het samenstellen van de Marcom mix: * Reclame & Mediaplanning * Reclame onderzoek * Public Relations * Sponsoring * Verkooppromoties * Direct Marketing * Winkelcommunicatie * Vakbeurzen * Persoonlijke verkoop * E-communicatie 

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Marketingcommunicatie

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Generieke beoordeling van een individuele schriftelijke opdracht en een mondelinge verdediging tijdens het examen.

Van de studenten wordt ook een actieve deelname aan het studentencongres van "Stichting Marketing" verwacht.

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Mondeling examen100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%