Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement

Engels 2 (BAF)


Opleiding Bachelor in het bedrijfsmanagement Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer BM_3493
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Gyselen Marie Christine

Onderwijstaal

  • Nederlands
  • Engels

Onderwijsvorm

  • Werkcollege
  • Zelfstudie

Begincompetentie

Eindcompetenties Engels 1 - Trajectschijf 1



Begrijpen luisteren: B2

Begrijpen lezen: B2

Spreken productie: B1

Spreken interactie: B1

Schrijven: B1

Eindcompetentie

BM_AC_04BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Doorgroeiniveau
BM_AC_05BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.Doorgroeiniveau
BM_AC_05.1BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
BM_AC_05.2BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
BM_AC_10BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Elementair niveau

Leerresultaten

De leerresultaten worden binnen het Europese taalniveau gesitueerd als volgt:

Begrijpen luisteren: C1

Begrijpen lezen: C1

Spreken productie: B2

Spreken interactie: B2

Schrijven: B2

 



- De student verzamelt gegevens in het Engels; analyseert, structureert en synthetiseert de verzamelde informatie, individueel of in groep. Hij verwerkt deze in een mind map of kenniskaart en presenteert deze gegevens met behulp van audio-visuele middelen. [presentatie]

- De student schrijft eenvoudige Engelse rapporten en brieven en kan hierbij onderscheid maken tussen formeel en informeel taalregister.

- Hij/Zij beheerst de correcte presentatietechnieken en kan ze in de praktijk zetten.

- Hij/Zij stelt vragen, verstrekt informatie in een gesprek (interactie klas) en neemt actief deel aan groepsgesprekken.

- Hij/Zij verdiept zijn/haar economische woordenschat verder. [zakelijk Engels]

- De student weet zijn functioneren te evalueren en bij te sturen. Hij formuleert verbeterpunten. [presentaties en schriftelijke taken].                                                                                                - Hij/Zij doet ook een beroep op externe bronnen om de gewenste kwaliteit te behalen [het internet, spellingscontrole, woordenboeken, overleg met medestudenten en docent].

- Hij/Zij draagt ook constructief bij tot groepswerk en heeft respect voor de inbreng van anderen.       - Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de student aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling; intonatie en structuur. [spreek- en schrijfoefeningen]                                                         

- De student respecteert gemaakte afspraken.

Inhoud

Studie van economische topics uit: - MacKenzie, I. (2010). English for Business Studies: A course for Business Studies and Economics students - Student's Book (Units 7-21) 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press (ISBN 0 521 75285 X)

- Woordenschat: uitbreiding van algemene woordenschat en idiomatische uitdrukkingen en van functionele woordenschat ivm het vakgebied accountancy - fiscaliteit; gedeeltelijk aangeboden als zelfstudiepakket.

- Spelling: occasionele spelling hints.

- Grammatica: occasionele herhalingen.

- Mondelinge communicatie: praktische oefeningen ivm communicatievaardigheid: presentatie van persoonlijk werk; lees- en luistervaardigheid mbt zakelijke teksten.

- Schriftelijke communicatie: Mindmapping: techniek om te noteren en/of samen te vatten; samenvatten van teksten; schrijven van emails en rapporten.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • English for Business Studies: A course for Business Studies and Economics students - Student's Book

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Het eindcijfer dat aan de student wordt toegekend berust op een generieke beoordeling.

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie40%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Schriftelijk examen60%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen100%