Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 1
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2011-12 |
nvt |
BM_2637 |
4 |
120 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Jacobs Greet
- Van Daele Karin
- Ginckels Willem
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Begrijpen luisteren: B1
Begrijpen lezen: B2
Spreken productie: B1
Spreken interactie: A2-B1
Schrijven: A2-B1
Eindcompetentie
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_10 | BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau als volgt gesitueerd:
Begrijpen luisteren: B2
Begrijpen lezen: B2
Spreken productie: B2
Spreken interactie: B1
Schrijven/ B1
- De student verzamelt onder begeleiding gegevens in het Engels, analyseert, structureert en synthetiseert deze informatie en presenteert zijn of haar bevindingen eventueel met de hulp van audio-visuele middelen. [presentatie]
- De student stelt vragen en verstrekt informatie in een gesprek of aan de telefoon. [socializing, telephoning, unit 8]
- De student maakt een onderscheid tussen een formeel en een informeel taalregister en tracht rekening te houden met culturele verschillen. [socializing, telephoning]
- De student neemt constructief deel aan vergaderingen. [unit 16]
- De student hanteert een steeds grotere woordenschat zakelijk Engels.
- De student werkt zelfstandig en is in staat zijn of haar eigen functioneren te evalueren en bij te sturen. [evaluatie van presentatie, zelfcorrectie in talenpracticum, zelfstudie spelling, zelfstudie grammatica]
- Wanneer nodig doet de student een beroep op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te behalen: vb. vragen stellen in de klas; overleggen met medestudenten; raadplegen van woordenboeken; gebruiken van spellingscontrole; opzoeken op het Internet.[presentatie; schrijfoefeningen]
- Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de student aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling; intonatie en indeling (structuur).[spreek- en schrijfoefeningen]
Inhoud
- Spelling
- Grammatica
- Brook-Hart, G. (2006). Business Benchmark Upper Intermediate Student’s Book BEC Vantage edition (24 units). Cambridge: Cambridge University Press. (ISBN-13 978-0-521-67116-3) 24 units gegroepeerd in 6 delen: Human resources; Marketing, Starting new business activities, Business travel, New technologies, information and change; Customer relations. Het boek biedt naast woordenschat en grammatica (Language work)zowel lees- en luisteroefeningen als spreek- en schrijfoefeningen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Business Benchmark Upperintermediate Bec Vantage Edition
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
1ste examenkans - 1ste of 2de examenperiode (sommige groepen hebben dit opleidingsonderdeel in het eerste semester, andere hebben het in het tweede semester)
Het eindcijfer dat aan de student wordt toegekend berust op een generieke beoordeling.
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 50% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 50% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 50% | |