Hoofdpagina | Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Verruimingsproject ICT: Illustreren met een vectorieel tekenpakket
Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs |
2011-12 |
nvt |
BALSO_5467 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs - basisvaardigheden ICT
Eindcompetentie
BALSO_03 | BALSO_03 - Functioneel geheel 3: De leraar als inhoudelijk expert | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_03.01 | BALSO_03.01 - De leraar beheerst de domeinspecifieke kennis en vaardigheden, en kan die verbreden en verdiepen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.01 | BALSO_12.01 - Beslissingsvermogen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.02 | BALSO_12.02 - Relationele gerichtheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.03 | BALSO_12.03 - Kritische ingesteldheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.04 | BALSO_12.04 - Leergierigheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.05 | BALSO_12.05 - Organisatievermogen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.06 | BALSO_12.06 - Zin voor samenwerking | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.07 | BALSO_12.07 - Verantwoordelijkheidszin | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.08 | BALSO_12.08 - Flexibiliteit | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.10 | BALSO_12.10 - Zorgzaamheid (bekommerd zijn) | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
Je leert hoe je met een veelzijdige vectoriële tekenpakket dient te werken om te komen tot puntgave illustraties die je in je lespraktijk van pas kunnen komen.
Je ontdekt de typische werkwijze voor dit soort van programma’s in tegenstelling tot bitmap georiënteerde pakketten.
Na een verkenning van de programma-interface en de verschillende tekengereedschappen, wordt het werken met objecten en figuren in de praktijk ingeoefend: objecteigenschappen bewerken, objecten manipuleren en geometrische bewerken, werken met Béziercurven en tekst, enz.
Inhoud
- Programmaverkenning
- Analyse van aspecten van vectoriële illustraties
- Specifieke technieken m.b.t. vectoriële afbeeldingen
- Voorbeeldoefeningen onder begeleiding maken
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | |